يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : 19790
به همت گروه فقه و حقوق دانشگاه قم

همایش دادگاه مجازی قتل در تالار شیخ مفید قم برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز:‌همایش دادگاه مجازی قتل با محوریت دانشجویان به همت گروه فقه و حقوق دانشگاه قم در تالار شیخ مفید قم برگزار شد.
همایش دادگاه مجازی قتل در تالار شیخ مفید قم برگزار شد
به گزارش قم نيوز، ‌همایش دادگاه مجازی قتل به همت گروه فقه و حقوق دانشگاه قم و در تالار مفید این دانشگاه برگزار شد.

این همایش که با عنوان دادگاه مجازی قتل با مواد لوث و قسامه، ‌با حضور دانشجویان دانشگاه از رشته‌های مختلف، ‌اساتید گروه فقه و حقوق، ‌روسای دانشگاه، ‌نمایندگان مرکز فقه و حقوق حوزه علمیه و گروهی از طرف نیروی انتظامی شهر قم برگزار شد.
در این همایش متنی از زبان همسر شهید احمدی روشن مبنی بر زندگی علمی و جهاد ایشان در راه وطن، قرائت شد.

در این متن اظهار شده است: او به موقعیت‌های خوبی که می‌توانست داشته باشد توجهی نداشت و فقط به این فکر بود که چگونه نقشی مفید برای کشورش داشته باشد، به عبارتی او نگاه می‌کرد که نیاز واقعی کجاست؛ ‌به همین دلیل به عضویت سازمان انرژی اتمی درآمد.

مجید نیلی، عضو گروه فقه و حقوق دانشگاه قم که نقش قاضی در این دادگاه مجازی را بازی می‌کرد اظهار کرد: باید این شرایط در تمامی دانشگاه‌های کشور ایجاد شود تا شرایط برگزاری دادگاه مجازی برای دانش آموختگان رشته حقوق فراهم شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه قم درحاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم گفت: من دو سال پیش نیز چنین نمایشی را در این دانشگاه برگزار کردم، امسال نیز گروه فقه مبانی دانشگاه از بنده درخواست کردند که با تیمی از دانشجویان بسیار خوب و فعال فقه و حقوق، ‌این دادگاه مجازی را دوباره برگزار کنم و بسیار از این موضوع خوشحال هستم.

وی بااشاره به اینکه این مسیر ادامه پیدا کند افزود: در این دادگاه دو هدف اساسی دنبال می‌شود اولین هدف، ‌آموزش دانشجویان در قالب عملی و از همه مهمتراین بود که سبب از بین رفتن ترس دانشجویان در صحبت کردن باشم.

وی خاطر نشان کرد: این دانشجویان باید آماده شوند که فردا در کارآموزی وکالت یا قضاوت بتوانند آموخته‌هایشان را به صورت عملی و بدون ترس و واهمه نشان دهند تا موفق شوند.

در کنار اجرای خوب دادگاه توسط دانشجویان رشته فقه و حقوق دانشگاه قم و تسلط اکثریت آن‌ها بر مواردی از قانون هیئتی چهار نفره از مستشاران دادگاه به طرح سوالات خود از وکلا، ‌متهمین و دیگر عوامل مجری در دادگاه مجازی، ‌پرداختند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfxedy.w6d11agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما