يکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : 2012
به همت دفتر ادبیات دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛

دومین دوره شب‌های شعر حجره برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دومین دوره شب‌های شعر حجره ویژه طلاب مدارس علمیه سراسر استان قم به همت دفتر ادبیات دینی مرکز پژوهش‌های فکری و فرهنگی جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری اداره فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم، در قم برگزار می‌شود.
دومین دوره شب‌های شعر حجره برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید‌علی حسینی ایمنی اظهار کرد: دومین دوره از سلسله برنامه شب‌های شعر حجره، به همت دفتر ادبیات دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری اداره امور فرهنگی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم، در سطح مدارس علمیه برگزار می‌شود.

وی پیرامون اهداف برگزاری این برنامه گفت: هدف اصلی ما از برگزاری شب‌های شعر حجره، کشف و شناسایی استعدادهای ادبی فراوانی است که در مدارس علمیه ما وجود دارد و با توجه به فضای جدی علمی حوزه‌های علمیه، کمتر مجال خودنمایی یافته‌اند.

دبیر علمی شب‌های شعر حجره ادامه داد: برگزاری موفق نخستین دوره شب‌های شعر حجره در سال گذشته، ما را بر آن داشت که در سال جدید نیز به شکلی منسجم‌تر، آن را دنبال کنیم.

وی در مورد کیفیت برگزاری این برنامه ابراز کرد: طلاب جوان مدارس علمیه که ذوق ادبی دارند، آثارشان را به امور فرهنگی مدارس بیست‌گانه ارسال می‌کنند و شنبه هر هفته در یکی از مدارس علمیه قم، گردهم می‌آیند و شعرهایشان را برای حضار می‌خوانند. در هر جلسه، از چند شاعر مهمان هم دعوت به شعرخوانی می‌شود و در پایان، یکی از اساتید شعر معاصر، رهنمودهای خود را به شاعران جوان عرضه می‌کند.

حسینی عنوان کرد: مجموعه شعرهایی که در کل دوره به دست ما می‌رسند، ارزیابی و داوری می‌شوند و از شاعران برگزیده در اختتامیه پایان دوره، تقدیر و اشعار منتخب در قالب یک مجموعه شعر حجره منتشر می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه برنامه‌ریزی دقیقی برای اجرای دومین دوره شب‌های شعر حجره انجام شده است و تاکنون بیش از ۲۰ مدرسه علمیه شناسایی شده‌اند و تاریخ دقیق برگزاری این جلسات هم در هر مدرسه مشخص است.

دبیر علمی شب‌های شعر حجره با بیان اینکه بسیاری از این استعدادها، شکوفا نشده پژمرده‌اند، بیان کرد: ما در پی آنیم که نخست این استعدادها را شناخته و آنگاه، برای تقویت و شکوفایی این استعدادها، برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: باورمان این است که ادبیات دینی ما، نیازمند نیروهای متعهدی است که دغدغه اصلی‌شان دین باشد و تردیدی نیست که حوزه‌های علمیه ما، سرشار از جوانانی است که دردی جز دین ندارند زیرا اساساً حوزه علمیه، رسالتی جز تبلیغ دین ندارد حال اگر این دغدغه‌های مقدس و توان علمی، با توان ادبی هنری آمیخته شوند، فضای مطلوبی به وجود می‌آید که دین، هرچه زیباتر و جذاب‌تر، عرضه شود و این همان رسالت ادبیات دینی ماست.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcg.q9xrak9zxpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما