سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : 20213
رئیس اداره ارشاد قم:

برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه به سال آینده موکول شد

قم نيوز : قم نيوز: رئیس اداره ارشاد قم از موکول شدن برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه از اسفند ماه امسال به زمان دیگری خبر داد و گفت: تلاش می کنیم که اواخر فروردین سال آینده این نمایشگاه برگزار شود.
برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه به سال آینده موکول شد
به گزارش قم نيوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام سید محمد کاظم شمس اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سال به منظور حمایت و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برنامه های مختلفی همچون برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه کتاب استانی و کتاب حوزه و همچنین نمایشگاه قرآن را برگزار می کند.

رئیس اداره ارشاد قم عنوان کرد: امسال پس از برگزاری نمایشگاه کتاب استان قم که با تاخیر برگزار شد، قرار بر این بود که نمایشگاه کتاب حوزه در اسفندماه برگزار شود.

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از موکول شدن برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه به سال آینده خبر داد و افزود: به دلیل اینکه مدت زمان کوتاهی از برگزاری نمایشگاه کتاب استان قم گذشته است و با فاصله کمی از آن، برپایی این نمایشگاه در این فاصله زمانی اندک به مصلحت علاقه مندان حوزه کتاب نبود.

شمس دلیل برگزاری نمایشگاه های کتاب را تجمیع ناشران با کتاب های مختلف در یک مکان و ایجاد فرصت برای دسترسی آسان بهره برداران یعنی مردم به کتاب های موردنظر با تخفیف لازم عنوان کرد و گفت: وقتی دو نمایشگاه کتاب پشت سرهم و یا فاصله بسیار کم برپا شود، در نمایشگاه دومی که نمایشگاه کتاب حوزه است، اهداف مورد نظر تحقق نمی یابد.

رئیس اداره ارشاد قم با بیان اینکه ناشران حاضر در دو نمایشگاه کتاب استانی و کتاب حوزه عموما در حوزه دین فعال هستند، افزود: اگرچه کتاب حوزه اغلب کتاب های تخصصی است اما نزدیک بودن برگزاری این دو نمایشگاه به نفع خریداران کتاب نیست.

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطر نشان کرد:به علاوه آنکه در نمایشگاه کتاب حوزه متاسفانه تاکنون ارتباط مناسبی با حوزه علمیه و معاونت پژوهشی حوزه که دغدغه های جدی در این امر دارند صورت نگرفته است، به همین منظور برای انجام هماهنگی های لازم با این نهاد، نیاز به زمان بیشتری بود.

شمس دلیل سوم به تاخیر افتادن نمایشگاه کتاب حوزه را نزدیک بودن زمان اعلام شده به ایام نوروز عنوان کرد و گفت: عموم مردم با نزدیک شدن به نوروز، هزینه های زیادی همچون خرید ویژه نوروز را در برنامه خود دارند که فشار مالی ذکر شده این اجازه را به علاقمندان کتاب نمی دهد که همزمان خرید کتاب را نیز در برنامه خود قرار دهند و این فرصت از آنان گرفته می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به آماده شدن مقدمات برگزاری نمایشگاه کتاب حوزه، دهه سوم فروردین سال ۹۳ زمان پیشنهادی و اعلام شده به معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که تاکنون مخالفتی نسبت به آن اعلام نشده است.

مشاور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطر نشان کرد: همچنین نزدیکی این زمان به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز به نفع خریداران کتاب نیست.

شمس بر ضرورت تعیین تقویم جدی و زمان معین برای برگزاری نمایشگاه های کتاب از سال آینده به بعد تاکید و عنوان کرد: با برنامه ریزی، مشورت و هماهنگی های لازم، زمان بندی نمایشگاه های کتاب از سال آینده به گونه ای معین شود که فرصت بهره برداری عموم مردم و همچنین فضلا و طلاب از این نمایشگاه ها گرفته نشود و با استقبال مناسب مردم، ناشران نیز بهره برده و متضرر نشوند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchxini.23nvzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما