پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : 20326

رقابت تیراندازان قم در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی معلولین

قم نيوز : قم نيوز:‌تیراندازان جانباز و معلول در مرحله پنجم و نهایی رقابت‌های قهرمانی آزاد تیراندازی جانبازان و معلولین کشور با حریفان به رقابت می‌پردازند.
رقابت تیراندازان قم در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی معلولین
به گزارش قم نيوز، برترین‌های چهار دور پیشین مسابقات آزاد تیراندازی قهرمانی جانبازان و معلولین کشور در حالی برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر رقابت می‌کنند که این مرحله آخرین دور رقابت‌های سال‌جاری محسوب می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی انجمن تیراندازی جانبازان و معلولین کشورمان رقابت‌های آزاد تیراندازی در پنج مرحله پیش‌بینی شده که با آغاز نخستین مرحله از آن با استقبال خوبی مواجه شد و در مرحله پنجم و نهایی، تنها برترین‌های ادوار گذشته مجاز به حضور هستند و شرکت کننده جدید مجوز شرکت در مسابقات را ندارد.

این در حالی است که با پایان مسابقات، نفرات برگزیده برای شرکت در تمرینات تیم ملی دعوت می‌شوند و از برترین‌های هر رشته تقدیر به عمل خواهد آمد و تیراندازان در تلاش برای کسب عناوین برتر به مدت سه روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

با توجه به پیش‌بینی انجمن تیراندازی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشورمان، قرار است مسابقات در رشته‌های R۱ تا R۵ و P۱ و P۲ با حضور ۴۶ تیرانداز خانم و آقا برگزار شود و در پایان رقابت‌های هر رشته، مراسم اهدای جوایز و مدال انجام شود.

برنامه برگزاری پنجمین و آخرین دور مسابقات آزاد تیراندازی جانبازان و معلولین کشور در حالی مشخص شد که تیراندازان شرکت کننده در تفنگ بادی ایستاده مختلط، تپانچه بادی آقایان، تفنگ بادی درازکش مختلط، تفنگ بادی ایستاده آقایان، تفنگ بادی ایستاده بانوان، تفنگ بادی درازکش مختلط، تپانچه بادی زنان با یکدیگر برای کسب عناوین برتر مسابقه می‌دهند.

ورزش جانبازان و معلولین استان قم به غیر از رشته تیراندازی در رشته‌های دیگر نظیر بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، تنیس با ویلچر، شنا، وزنه‌برداری، تیراندازی با کمان و چندین رشته دیگر به صورت حرفه‌ای به رقابت می‌پردازند و علاوه بر کسب عناوین درخشان در رقابت‌های لیگ، قهرمانی کشور و میادین برون مرزی، همواره و جزو برترین‌های کشور قرار دارند.

آخرین موفقیت مهم و ارزنده ورزش جانبازان و معلولین قم به رقابت‌های پاراالمپیک ۲۰۱۲ لندن باز می‌گردد که طی آن خانم فاطمه متقی کاشانی به عنوان مربی تیم ملی تیراندازی با کمان بانوان معلول کشورمان در رقابت‌های پاراالمپیک حضور یافت و با هدایت وی، کاروان کشورمان برای نخستین بار در تاریخ این بازی‌ها موفق به کسب مدال طلای تیراندازی با کمان توسط زهرا نعمتی شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcce1qi.2bqxi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما