پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 20350
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها

80 درصد دانشجویان کشور به اقامه نماز اهتمام دارند

قم نيوز : قم نيوز:‌رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد:طبق نظر سنجی های انجام شده 80 درصد از دانشجویان کشور به اقامه نماز اهتمام و توجه دارند.
80 درصد دانشجویان کشور به اقامه نماز اهتمام دارند
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام محمد محمدیان روز پنجشنبه در همایش فعالان و یاوران نماز در دانشگاههای سراسر کشور که در مجتمع یاوران مهدی (عج)در قم برگزار شد، وی با تاکید بر ضرورت توجه به نماز در دانشگاهها افزود: باید در این زمینه نیز فرهنگ سازی صورت پذیرد و نماز جماعت در دانشگاهها پر رنگ تر شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یاداور شد:اگر مساجد رونق بگیرند بسیاری از مشکلات در جامعه حل می شود و و باید همان گونه که به خانه هایمان اهمیت می دهیم مساجد را نیز رونق بخشیم.

محمدیان افزود:نماز نشان عبودیت و بندگی است که انسان را به لقاء الله می رساند.

وی اهتمام و توجه مراجع و علما به نماز اول وقت همراه با خلوص نیت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد:نماز انسان را تربیت می کند و علما چه بسا با عبادات و نمازهای خود، زمینه تربیت جامعه را فراهم می آوردند همان گونه که آیت الله بهجت نیز با نماز خالصانه خود بسیاری از افراد را تربیت کرد.

محمدیان اظهار داشت:دانشجویان برای بهره گیری از مکتب علما و اولیاء الهی به مطالعه و پژوهش بپردازند به ویژه در مورد جنبه های تربیتی و تبلیغی نماز ظرفیت های خوبی در این زمینه وجود دارد.

وی به نقش مهم مساجد اشاره کرد و گفت:مساجد کانون اصلی تربیت هستند و باید امور فرهنگی به خصوص ترویج نماز در این پایگاههای مهم مورد توجه باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در خصوص ارزش و اهمیت مجاهدت در راه خدا عنوان کرد:مجاهدت و دفاع از ارزشهای دینی همچون عبادت در درگاه خدا دارای ارزش است اما نماز فرد مجاهد که با خلوص نیت و تقوا خوانده شود از سالها عبادت برای خدا پاداش بیشتری دارد.

وی به کتاب “پایی که جا ماند” اشاره کرد و افزود:دانشجویان با مطالعه این کتاب با زندگی نوجوانی ۱۴ ساله آشنا می شوند که با رسیدن به درجات معنوی به خاطر نماز و عبادت، ارتش صدام را در جنگ تحمیلی به زانو در می آورد.

محمدیان تصریح کرد:فراموش نکنیم که خدای متعال به نماز بندگان خود نیازی ندارد بلکه بندگان هستند که با عبادت و نماز به خودسازی می پردازند و مقام خود را بالا می برند و با عبادت و نزدیک شدن به خدای متعال، صبر و شکیبایی را تمرین می کنند و سخت ترین امتحانات الهی را پشت سر می گذارند.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjyte8.uqeyizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما