يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 20477
معاون فرهنگی هنری ارشاد قم:

تئاتر قم باید به یک بنگاه اقتصادی کارآفرین تبدیل شود

قم نيوز : قم نيوز:‌معاون فرهنگی اداره کل ارشاد قم گفت: اگر تئاتر قم به یک بنگاه اقتصادی کارآفرین تبدیل شود، ضمن اینکه از جهت اقتصادی منبع درآمد خوبی است، سبب تقویت اقتصاد فرهنگ نیز می شود.
تئاتر قم باید به یک بنگاه اقتصادی کارآفرین تبدیل شود
به گزارش قم نيوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد قم، حامد حجتی که در نشست صمیمانه مدیرکل ارشاد قم با انجمن هنرهای نمایشی سخن می گفت، اظهار کرد: خوشحالم از این که در کنار دوستانی هستم که در سال‌های گذشته دغدغه اصلی‌شان در هنر پرداخت ظرایف هنرمندانه به اندیشه‌های والای انسانی بوده است.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: براساس تعریف هنر دینی که مقام معظم رهبری در سخنانشان ارائه کردند هنرمندی که در خدمت اعتلای انسانیت باشد در حقیقت هنرمند دینی است و هنرمندان قم به ویژه اصحاب تئاتر از این دسته‌اند.

حجتی، قم را فقط یک جغرافیا ندانست بلکه یک اندیشه دانست و تصریح کرد: اندیشه برای اینکه در خدمت عموم مردم باشد ناگزیر است از مسیر هنر به مخاطب عمومی برسد که این کار در سال‌های گذشته در قم به خوبی انجام شده اما در بازه‌های زمانی خاص به جهت کم‌کاری‌های رایج، افت و خیزهایی داشته است که باید از روزمرگی ها در مدیریت هنری پرهیز کنیم.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، تئاتر قم را در خدمت اندیشه و اعتقاد مردم برشمرد و اضافه کرد: به همین جهت بسیار مورد توجه انسان‌های دین‌مدار است که این امر، وظیفه هنرمندان و متولیان فرهنگ و هنر را سنگین می‌کند.

به گفته حجتی، انجمن هنرهای نمایشی در افق آینده خود باید به سمت خلق آثاری در خور شأن قم برود تا بتواند در یک نگاه جهانی آن را به دنیا عرضه کند.

وی در ادامه به مهمترین کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در مدیریت هنری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید جایگاه هنر به خصوص تئاتر و نقش آفرینی آن را در فرآیندهای استان اثبات کرده و توجه مدیران را به توانمندی‌های هنر در هدایت جامعه جلب کند.

حجتی با بیان این مطلب که تئاتر قابلیت این مسئله را دارد که از جهت اقتصادی به یک بنگاه اقتصادی کارآفرین تبدیل شود، بیان کرد: در این صورت جوانان استان به شکل وسیعی در خدمت هنر بوده و ضمن اینکه از جهت اقتصادی هم منبع درآمد خوبی برایشان خواهد بود به همین منظور به نظر می‌رسد توجه به اقتصاد فرهنگ از اصول رفتار مدیریتی ما خواهد بود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان گفت: آرزو می‌کنم سالن‌های محدود تئاتر در قم همیشه فعال باشند و امیدوارم تئاتر مذهبی در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcjaxe8.uqeyazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما