دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : 20489
آیت الله فاضل لنکرانی:

خطر تکفیری‌ها از خطر آمریکا بیشتر است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: امروز خطر تکفیری‌ها از خطر آمریکا به مراتب بیشتر است، باید علمای شیعه و اهل‌سنت همکاری نزدیک داشته باشند تا شرّ آنها از جامعه‌ مسلمین دور شود.
خطر تکفیری‌ها از خطر آمریکا بیشتر است
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمد جواد فاضل در دیدار شیخ تاج الدین الهلالی از علمای الازهر که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد گفت: وظیفه اولیه علماء دین این است که حقیقت دین را برای نسل موجود بیان کنند.

وی افزود: یکی از مسائل مهم برای علمای شیعه و اهل سنت حفظ قرآن و معارفی است که در قرآن کریم آمده است؛ وهابیّت برای این که میان تشیّع و تسنن افتراق ایجاد کند این تهمت وارد کرده‌اند که شیعه، معتقد به تحریف قرآن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: شیعه از زمان شیخ طوسی در قرن پنجم تفسیر تبیان را نگاشته است که همین قرآن موجود است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار این است که علماء اهل‌سنت مجالی برای حرفهای وهابیت در مراکز علمی و دانشگاهی باقی نگذارند، باید پرونده این بحث را ببندیم و اجازه ندهیم جایی مطرح شود.

آیت الله فاضل تصریح کرد: علمای بیدار اهل‌سنت نسبت دروغ تحریف قرآن را از شیعه دور کنند، چون ما همین قرآن را برای نسل موجود بیان می‌کنیم و دستوراتی که در آن است را به عنوان معجزه‌ ختمیه بفهمیم و دنبال کنیم.

قرآن اصرار بر تشکیل امّت اسلامی دارد


وی با اشاره به نگاه اسلام به تشکیل حکومت گفت: قرآن اصرار بر تشکیل امّت اسلامی دارد در زمان ما تنها راه حفظ امّت اسلامی و اقتدار آن وحدت میان علمای واقعی شیعه و سنّی است، ما به دنبال عظمت و اعتلای امّت اسلامی هستیم که قرآن کریم نسبت آن توجه خیلی خاص دارد .

استاد حوزه علمیه قم افزود: معتقدیم که محبت و ولایت ائمه معصومین(ع) باید در عمل ما و تمام ابعاد حیات بشر، در زندگی شخصی، ‌حیات اجتماعی، زندگی سیاسی، علمی و اخلاقی متجلی شود.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد علمای جهان اسلام تعامل علمی با یکدیگر داشته باشند، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) آمادگی دارد در جمیع ابعاد فقه، اخلاق، حدیث، سیاست و اعتقادات با آنان تعامل داشته باشد.

آیت الله فاضل با اشاره به ریشه تکفیری‌ها گفت: اینها خارج از اسلام هستند و واقعاً باید علمای شیعه و اهل‌سنت اعلام عمومی کنند که تکفیری‌ها نه تنها منسوب به اسلام نیستند بلکه خارج از اسلام هستند و اگر امروز این مسئله دنبال نشود ضربه‌های بسیار زیادی در آینده متوجه شیعه و اهل سنت خواهد بود.

علاج مسئله‌ تکفیری تکیه بر مشترکات است


وی با بیان این که علاج مسئله‌ تکفیری تکیه بر مشترکات است، بیان داشت: برای حل مسئله‌ تکفیری‌ها باید نشست‌هایی بین علمای شیعه و اهل‌سنت به وجود آید امروز این خطر مشترک است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: با اینکه تکفیری‌ها مولود آمریکا و اسرائیل‌اند، تمام پرونده‌ تکفیری‌ها در سازمانهای امنیتی آمریکا و اسرائیل بسته شده، ، اما امروز خطر تکفیری‌ها از خطر آمریکا به مراتب بیشتر است،

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: از نقاط مشترکی که بین ما و اهل‌سنت وجود دارد قضیه‌ مهدویت است و این مطلبی است که هم علمای شیعه و هم علمای اهل‌سنت باید خوب از آن استفاده و بهره‌برداری کنند،

وی خاطرنشان کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که اسلام داعیه‌ یک حکومت جهانی دارد، این حکومت جهانی از زمان رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) بشارت داده شده، هم شیعه و هم اهل‌سنت دنبال تشکیل این حکومت جهانی هستند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: اهل سنت و علمای آنان در این زمینه باید کار فراوانی انجام بدهند، نسل موجود را از قضیه‌ی مهدویت کاملاً مطلع کنند نگذارند در جهل باقی بمانند.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcco0qi.2bqx48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما