دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 20496

پژوهش‌ها کاربردی شوند

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: پژوهش‌ها باید به سمت پژوهش‌های کاربردی هدایت شوند.
پژوهش‌ها کاربردی شوند
به گزارش قم نیوز، مصطفی ملایی یکشنبه شب در پنجاه و چهارمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: یکی از افتخارات دوره چهارم شورا تخصص اعضا در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه اعضای شورا بر جایگاه پژوهش و تحقیق در رشد و توسعه کاملا آگاه هستند، گفت: دولت و حاکمیت نیز با توجه به اهمیت بحث پژوهش نیم تا سه درصد از بودجه جاری هر دستگاه و هر استان‌ را به این مقوله اختصاص داده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم در ادامه با اشاره به برخی از آسیب‌های پژوهشگاه شهرداری ابراز داشت: پایین بودن اعتبار هم از لحاظ بدنه مدیریتی شهری و شورا و هم از نظر ریالی از آسیب‌های این پژوهشگاه بود.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه شهری به جایگاه استانداردی دست نیافته بود، خاطرنشان کرد: این مرکز به جای مدیریت فضای پژوهش و تحقیق خود به محقق تبدیل شده بود.

ملایی با اشاره به اینکه مدیریت شهری باید مقوله پژوهش را مدیریت کند، یادآور شد: تعریف فرآیند پژوهش، چگونگی شناسایی نیازها، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای رفع نیازها و بهره مندی از ظرفیت‌هایی که در سطح استان، کشور و بین‌الملل وجود در زمینه پژوهش ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت پژوهش شهرداری قم باید باید از نخبگان و متخصصین بهره بگیرد، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف در زمینه پژوهش استفاده شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه باید بر مقوله پژوهش نظارت شود، ابراز داشت: مدیریت پژوهشی شهری نباید به پژوهشگر تبدیل شود بلکه باید پژوهش‌ها را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه پژوهش‌ها باید به سمت پژوهش‌های کاربردی هدایت شوند، اظهار داشت: پژوهشگاه شهرداری باید با سازمان‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی برای مدیریت پژوهش در جامعه قرارداد منعقد کند.

ملایی با بیان اینکه ۵ گروه علمی در پژوهشگاه شهرداری تعریف شده است، گفت: این پنج گروه شامل علمی فرهنگی و مذهبی، برنامه‌ریزی و اقتصاد شهری، امور زیربنایی، خدمات شهری و اجتماعی و توسعه سازمانی است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه این گروه‌ها بتوانند مدیریت پژوهش را در سطح شهر انجام بدهند دو کمیته خط مشی و راهبرد و کمیته ایده پردازی تشکیل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: در شورا نیز باید کمیته پژوهش تشکیل شود تا بتواند مقوله پژوهش را پیگیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سند راهبردی گفت: این سند در بیش از ۳۰ جلسه در کمیسیون‌های مختلف شورا بررسی شد اما همچنان به تصویب شورا نرسیده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaiynu.49nwo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما