سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : 20572

خداترسی اصلی مهم در تبلیغ دین خداست

قم نيوز : قم نيوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه مبلغ دین باید در حق‏‌‏گویی شهامت داشته باشد گفت: خداترسی باید اصل کار ما باشد و اگر خدا کنار گذاشته شود امکان موفقیتی برای مبلغان دینی نیست.
خداترسی اصلی مهم در تبلیغ دین خداست
به گزارش قم نيوز، آیت‏‌‏الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در همایش بشیران جوان ضمن خیرمقدم به مبلغان جوان اظهار کرد: مبلغان جوان با ابتکارات خوبی که دارند خیلی از دیدگاه‌ها را تغییر می‌دهند.

وی با اشاره به جایگاه تبلیغ بیان کرد: اگر تبلیغ را از اسلام خارج کنیم از اسلام چیزی نمی‌ماند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: پیشبرد اسلام در غیبت کبری بر دوش مبلغان دین بوده است.

وی افزود: روایت است که در روز قیامت همه انبیا و شهدا غبطه مبلغان دینی را می‌خورند که نشان از جایگاه بالای مبلغان دین دارد و در قیامت آن‌ها از منبرهای نور بالا می‌روند.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه مبلغان نقش کلیدی در رابطه مردم با خدا دارند گفت: حرکت مبلغان یک حرکت خیرخواهانه است.

وی عنوان کرد : پیامبر(ص) فرمود مبلغان مردم را امر می‌کنند به کاری که مورد محبت خدا است و فرمان الهی را به مردم منتقل می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار کرد: زمانی که مردم به مبلغان جوان گوش می‌دهند مجذوب دین می‌شوند.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) در نامه خود به مردم مصر چهره‌ای از مالک تعریف می‌کند که مشخصات مبلغ دین است گفت: طبق نامه امام علی(ع) مبلغ دین خواب به چشم ندارد، از دشمن وحشت نمی‌کند و در مقابل بدخواهان از آتش سوزنده‌تر است.

وی با اشاره به صحنه‌هایی که در جهان با آن مواجه هستیم تصریح کرد: صحنه‌های جهان بسیار بد است و باید بیشتر به بحث تبلیغ توجه کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به کنفرانس جهانی کلیساها گفت: در آنجا بیان شد که باید در مقابل عقاید و افکار اسلامی مقاومت کنیم و خطر اسلام بیش از خطر هر چیز دیگری است.

وی عنوان کرد: از طرف آمریکا ده‌ها موسسه برای مخالفت با اسلام تشکیل شده است و تکفیری‌ها با پول‌های میلیاردی بعضی از کشورها تمام دشمنی خود را با شیعه و اهل بیت(ع) ابراز می‏‌‏کنند.

حسینی بوشهری ابراز کرد: تمام روحانیون که به حوزه وارد می‌شوند باید از تمام اوقات فراغت برای مطالعه و یادداشت‏‌‏برداری استفاده کنند.

وی تاکید کرد: شما باید در همه عرصه‌ها مانند تاریخ، اعتقادات و تفسیر کار کنید و در آن‌ها حرفی برای گفتن داشته باشید.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه امروز بدون نقشه نمی‌توان وارد میدان شد گفت: باید آسیب‌ها شناسایی شوند و کار دشمنان را روز به روز بررسی کرده و حوادث را پیش‏‌‏بینی کرد.

وی بیان کرد: امام علی(ع) فرمود مبلغ کسی است از دیگران به حلال الهی داناتر باشد.

حسینی بوشهری تصریح کرد: طلبه‌ها زمانی که جواب سوال را نمی‌دانند با شهامت بگویند که نمی‌دانیم و در مورد آن تحقیق کنند.

وی با اشاره به اینکه در حق‏‌‏گویی شهامت داشته باشید گفت: خداترسی باید اصل کار ما باشد و اگر خدا کنار گذاشته شود امکان موفقیتی برای شما نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه در مورد ارتباط با جوانان تاکید کرد: جوانان ما کاملاً در خطر هستند و شما نباید ارتباط خود را با جوانان ترک نکنید.

وی با بیان اینکه در راه تبلیغ باید همه سختی‌ها را تحمل کنید عنوان کرد: پیامبر در راه تبلیغ بسیار سختی می‌کشید و برای تبلیغ به همه جا می‌رفت به طوری که فرمودند که هیچ پیامبری به اندازه من سختی نکشیده است.

حسینی بوشهری با بیان اینکه انقلاب ما اگر به پیروزی رسید به خاطر حضور جوانان بود گفت: بعد از حضور جوانان سایر مردم نیز به صحنه آمدند.

وی در خصوص برخورد محبت آمیز در تبلیغ بیان کرد: با عبوس بودن نمی‌توان دین خدا را پیش برد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf0td0.w6dxeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما