پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 20673
آیت‌الله مقتدایی:

باید نسبت به فتوای عجیب مفتیان تکفیری روشنگری کرد

قم نيوز : قم نيوز: قائم‌مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فتوای اخیر یکی از مفتیان تکفیری اظهار کرد: این فرد گرفته است که وقتی شیعه‌ای را می‌کشید جایز است سر بریده آن را برای تزئین ماشین خود به نمایش بگذارید.
باید نسبت به فتوای عجیب مفتیان تکفیری روشنگری کرد
به گزارش قم نيوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی چهارشنبه‌شب در مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ظرفیت بسیار بالای جامعه مدرسین در قم، کشور و جهان اسلام اظهار کرد: جامعه مدرسین دارای جایگاه والایی بین مومنین و مردم است و این نهاد در مقاطع حساس انقلاب موضع‌گیری‌های ستودنی داشته است.

وی اظهار کرد: البته هنوز از ظرفیت عظیم جامعه مدرسین آنگونه که باید و شاید استفاده نشده و باید با همت اساتید و همکاری ایشان با شورای عالی جامعه مدرسین این ظرفیت‌های ارزنده به ظهور و بروز برسد.

قائم‌مقام جامعه مدرسین با اشاره به اینکه از مجمع عمومی انتظار است که به حل مشکلات اهتمام داشته و لوایح لازم را تدوین کند، افزود: اساتید مشکلات حوزه را به صورت کامل درک می‌کنند و به همین دلیل می‌توانند در خصوص رفع این مشکلات پیشگام باشند.

وی بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به تهذیب و اخلاق طلاب تاکید کرد و گفت: امیدواریم با کمک اساتید بتوانیم اقداماتی را در راستای ارتقاء هرچه بیشتر شأن حوزه‌های علمیه و طلاب اجرایی کنیم.

مقتدایی با اشاره به اینکه به مباحث علمی طلاب نیز باید توجه لازم را داشت افزود: برخی نشانه‌ها وجود دارد که در این زمینه ضعف‌هایی وجود دارد ولی باید با همت طلاب این ضعف‌ها برطرف شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران دفاع از نظام را یکی از اهداف تشکیل مجمع عمومی دانست و تاکید کرد: باید به شبهاتی که در بین متدینین، مردم و دانشگاهیان وجود دارد پاسخ لازم را ارائه کرد.

وی با اشاره به فتوای اخیر یکی از مفتیان سعودی اظهار کرد: این فرد گرفته است که وقتی شیعه‌ای را می‌کشید جایز است سر بریده آن را برای تزئین ماشین خود به نمایش بگذارید.

مقتدایی تصریح کرد: باید در برابر چنین نظرات و تفکرات و گروه‌های تکفیری ایستادگی کرده و چهره پلید آنها را به بشریت نشان دهیم.

وی بر ضرورت دفاع بی‌وقفه از جایگاه ولایت‌فقیه تاکید کرد و افزود: باید با دفاع از جایگاه ولایت‌فقیه همچنان نظام اسلامی در دنیا بدرخشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchx-ni.23nvqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما