پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : 20707
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

زبان هنر نقش موثری در تبلیغ دین دارد

قم نيوز : قم نيوز: رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه به تبلیغ دین توجه ویژه‌ای شده است گفت: زبان هنر نقش موثری در تبلیغ دین دارد.
زبان هنر نقش موثری در تبلیغ دین دارد
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام علی کمساری در همایش رونمایی از ۶۷ اثر ادبی، هنری و تصویری مرکز فرهنگی هنری (اشراق) که پیش از ظهر امروز در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با حضور هنرمندان طلبه و جمعی از اساتید حوزه برگزار شد گفت: در دو سال اخیر توجه و نگاه ویژه‌ای به تبلیغ دین با زبان تاثیرگذار هنر شده است.

وی با اشاره به اینکه دفتر تبلیغات در راستای تبلیغ دین در مقایسه با دیگر بخش‌های فرهنگی هنری کشور اقدامات موفقیت‌آمیزی انجام داده است اظهار کرد: گرچه این موفقیت‌ها ارزشمند است، اما به‌طور حتم عاری از نقاط ضعف نیست، از این رو باید این حرکت در محورهای مختلف انجام شود.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: در زمینه آموزش؛ ۴۰۰ هنرجوی طلبه در بخش فرهنگی هنری آموزش دیده‌اند و در بخش مجلات نیز هر ماه پنج مجله و یک فصلنامه در سطح کشور به چاپ می‌رسد و مجلات کودک و نوجوان نیز عمری بیش از دو دهه دارند.

کمساری افزود: در عرصه جریان‌سازی، جشنواره‌های پنج‌گانه اشراق توانسته‌اند جای خود را با پرچم‌داری گفتمان هنر دینی توسط طلاب هموار سازند.

وی به برگزاری سه جشنواره ملی و جشنواره‌های عکس، خوشنویسی و... اشاره کرد و گفت: این جشنواره‌ها به‌گونه‌ای تخصصی به هنر دینی توسط طلاب پرداخته است.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هفته فرهنگی هنری اشراق را از دیگر برنامه‌های دفتر تبلیغات عنوان و بیان کرد: در این مدت مجموعه آثار طلاب در بخش هنرهای تجسمی، طراحی، گرافیک، خوشنویسی و... به نمایش گذاشته شد.

کمساری به برگزاری سه شب شعر در اصفهان اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه‌ محصولات مرکز از برنامه‌هایی بود که در اصفهان برگزار شد.

وی افزود: این برنامه امکان ایجاد فضایی فرهنگی هنری طلاب خارج از قم را فراهم کرد.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: محصولات با برند اشراق معرفی می‌شوند و نام این برند در ذیل بوستان کتاب ایجاد خواهد شد.

وی کتاب «مادران آسمانی» در قالب ۱۳ جلد است، فرشتگان تغزل شامل مجموعه شعرهای خواهران حوزه، سبک زندگی امام خمینی(ره)، «زمانی برای خدا»، «نسیم قاصدک» و همچنین کتابت ۴۰ حدیث با مضمون سبک زندگی با خط ثلث و انیمیشن هفت قسمتی در خصوص زندگی دانشمندان و علمای دینی را از کتاب‌ها و اثرات موجود برشمرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfeed0.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما