شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 20758
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

مسئولان هشدارهای رهبر معظم انقلاب را جدی بگیرند

قم نيوز : قم نيوز: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: زیر بنای اقتصاد، زیر بنای سیاست ما مسائل فرهنگی است و دشمن از همین مسئله استفاده می‌کند، امیدواریم که مسئولان هشدارهای رهبر معظم انقلاب را جدی بگیرند و به تعهدات خود عمل کنند.
مسئولان هشدارهای رهبر معظم انقلاب را جدی بگیرند
به گزارش قم نيوز، فاطمه آلیا با اشاره به ماهیت و تفاوت انقلاب ما با سایر انقلاب‌های شسکل گرفته در دنیا، اظهار کرد: انقلاب ما یک انقلاب مبتنی بر اسلام است و اسلامی بودن انقلاب ما وجه تمایز این انقلاب با سایر انقلاب‌ها است، بنابراین در امور فرهنگی نیز باید ماهیت انقلابی کشور را در نظر گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اهمیت و نقش فرهنگ در جامعه، افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های سال‌های گذشته بارها به تمدن اسلامی تکیه داشتند، بنابراین در جامعه اگر بخواهیم به تمدن اسلامی برسیم نباید از فرهنگ جامعه غافل شویم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با اشاره به تاثیرات و نقش فرهنگ در جامعه، تصریح کرد: بحث فرهنگ و تاثیر گذاری فرهنگی در یک جامعه همیشه نامحسوس است، اما تغییرات فرهنگی هم خیلی مهم است که اگر این تغییرات در جهت مثبت و منفی باشد در پیشرفت یا پسرفت جامعه اثری غیر قابل انکار دارد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، گفت: در شرایط عادی همیشه باید توجه ویژه به فرهنگ اسلامی داشته باشیم، اما در مقطعی هم که متوجه شویم نه تنها برای ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی قدمی بر نداشته‌ایم، بلکه نشانه‌هایی از واپس گرایی فرهنگی هم در جامعه دیده می‌شود که نگران کننده است.

واپس گرایی فرهنگی در جامعه نگران کننده است
وی با اشاره به خطر واپس گرایی فرهنگی در یک جامعه، بیان کرد: واپس گرایی فرهنگی سبب نگرانی در جامعه است، به عنوان مثال اهانت‌های روزنامه‌های منتسب به دولت، به شکلی است که انگار از فضای به وجود آمده در جامعه دچار ذوق شده‌اند و فراموش کرده‌اند در جامعه اسلامی زندگی می‌کنند.

آلیا با اشاره به رفتار دور از فرهنگ برخی از نشریات، تاکید کرد: جسارت و گستاخی در امور فرهنگی به جایی رسیده است که حتی آیات قرآن را مستمسک قرار داده‌اند و از آن در جهت خوشحالی دشمنان استفاده کرده‌اند، زیر سئوال بردن احکام الهی، زیر سئوال بردن ولایت امیرالمومنین(ع) و اهانت به مقدسات بخش کمی از گستاخی این افراد است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نوع تفکر رسانه‌های هتاک به آرمان‌ها و اندیشه‌های دینی، اظهار کرد: این رسانه‌ها در مورد جامعه اسلامی و حقوق بشر به گونه ای مطالب می‌نویسند که انگار به طور ویژه سفارش این مطالب را از آن سوی آب‌ها گرفته‌اند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با تاکید به خوشحالی و استقبال دشمن از این گونه نشریات، افزود: آن‌هایی که به نشر اندیشه‌های التقاطی می‌پردازند، از سوی دشمنان آن سوی آب‌ها مورد تشویق قرار می‌گیرند و اگر در داخل کشور با آن‌ها برخورد قانونی شود از سوی غرب مورد حمایت قرار می‌گیرند، این اتفاقات در حال حاضر سبب شده است که دغدغه‌های فرهنگی در جامعه بیشتر شود.

مراجع تقلید به خشم مقدس مردم احترام گذاشتند
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان مواضع علما و مراجع در برابر کارهای ضد فرهنگی، گفت: نه تنها در شرایط عادی در غنی سازی فرهنگی باید تلاش کرد، بلکه در چنین شرایطی دقت بیشتری باید انجام شود، چون مراجع عظام چندی قبل اعلام موضع کردند و از خشم مردم به عنوان خشم مقدس یاد می‌کنند و به این خشم مقدس احترام گذاشتند.

وی با اشاره به بصیرت اجتماعی مردم ، عنوان کرد: در جامعه ما سابقه تدین به قدری زیاد است که مردم نمی‌توانند این حرکات را تحمل کنند و مجلس خبرگان هم دغدغه فرهنگ را داشتند و این سبب شد که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که نباید مسا دل فرهنگی را به مزاح و شوخی گرفت و از آن غافل شد.

آلیا با اشاره به مواضع وزیر فرهنگ و ارشاد درباره رفع فیلتر فیس بوک، تصریح کرد: موضع گیری وزیر ارشاد درباره فیس بوک قابل قبول نبود، در این عرصه که همه می‌دانند سرنخ همه معظلات در دست استکبار و صهیونیست است، وزیر ارشاد کشور اسلامی دیدگاهی را مطرح می‌کند و تاکید می‌کند که نباید فیلت رینگ وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره، بیان کرد: دغدغه‌های فرهنگی زنگی خطری برای جامعه اسلامی است، مردم ما هر دیدگاه و فرهنگی که داشته باشند، نسل جوان برای آن‌ها مهم است و عمده مشکلات فرهنگی متوجه جوانان است، بنابراین به مسائل فرهنگی باید بیش از پیش پرداخته شود.

دولت کوتاهی در عرصه فرهنگ را جبران کند
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان با بیان نقش فرهنگ در سرنوشت جامعه، افزود: زیر بنای اقتصاد، زیر بنای سیاست ما مسائل فرهنگی است و دشمن از همین مسئله استفاده می‌کند، امیدواریم که مسئولان هشدارهای رهبر معظم انقلاب را جدی بگیرند و به تعهدات خود عمل کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به حماسه سیاسی مردم، تاکید کرد: مردم ما، مردمی آگاه هستند که حماسه سیاسی را رقم زدند و دولت و رئیس جمهور مشروعیت و مقبولیت خود را به واسطه حماسه سیاسی مردم گرفت، بنابراین دولت باید به دغدغه‌های فرهنگی مردم توجه ویژه داشته باشند که تنها راه نجات جامعه از مشکلات فرهنگ است و غفلت از دغدغه‌های فرهنگی هزینه‌های سنگینی را به جامعه متحمل می‌کنند.

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ، خاطرنشان کرد: دغدغه‌های فرهنگی مطالبه رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، خبرگان رهبری و عموم مردم است و از دولت انتظار است که در اسرع وقت در عرصه فرهنگ قدم‌های جبران کننده بردارند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbwzb5.rhbgspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما