يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 20814

جهاد اقتصادی با افزایش استاندارد کالاها امکان پذیر است

قم نيوز : قم نيوز: مدیرکل استاندارد قم گفت: جهاد اقتصادی فقط با افزایش استاندارد کالاها امکان پذیر است
جهاد اقتصادی با افزایش استاندارد کالاها امکان پذیر است
به گزارش قم نيوز، محمد واعظی در نخستین همایش انجمن تخصصی صنایع غذایی دراین استان افزود:مقام معظم رهبری ، در سیاستهای ابلاغی جهاد اقتصادی بر پوشش چتر استاندارد برکلیه تولیدات داخلی تاکید نمودند.

وی ادامه داد: این فرمایشات نشانگر اهمیت استاندارد و استاندارد سازی درحوزه جهاد اقتصادی ومقاومت اقتصادی است.

وی در ادامه ضمن تشریح فرایند صدور پروانه استاندارد ، اداره کل استاندارد را حامی تولیدات با کیفیت در استان دانست وتاکید کرد:ما برای تسهیل کار تولیدکنندگان تنها ارائه جواز تاسیس را ملاک قرار دادیم تا تولید کنندگان بتوانندحداکثر در برهه زمانی هشت روزه مجوز استاندارد خود را دریافت نمایند .

معاون برنامه ریزی استاندار قم نیز در این همایش اظهارداشت: تعدد قوانین،معطل کردنها ومتاسفانه فساد و رانت در برخی از موارد باعث ایجاد مشکل برای برخی از تولید کنندگان شده است.

حسن رضوی ادامه داد:متاسفانه برخی مسئولین در عمل کاری صورت نمی دهند و اقداماتی که تاکنون انجام شده است،نتوانسته که تولید کننده را راضی نگه دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها برحمایت از تولید و برداشتن موانع در راه آنها تاکیدات فراوانی نموده است و ما چاره ای جز آن نداریم که سیستم سابق را تعویض و یک سیستم جدیدی جایگزین نماییم.

وی گفت:هم اکنون بیش از ۲۳۰ واحد تولیدی مواد غذایی باسرمایه ای حدود۲۳۰میلیارد تومان در استان قم وجود دارد که بخشی از این واحدها ؛غیر فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست دولت ومجلس برآن است که باید این بروکراسی اداری را برداشت تا تولید کنندگان با حمایت بیشتر به ادامه تولید خود امیدوار شوند.

وی با اشاره به اینکه ما متاسفانه در بخش هدفمندی به بخش تولید ضربه زدیم،اظهار داشت: عزم دولت تدبیر وامید جزم شده است که این مشکلات را حل نماید.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdceev8w.jh87zi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما