دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 20871

یک شهربازی در قم تعطیل شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی قم گفت: غیر استاندارد بودن تجهیزات، یک شهربازی را در قم به تعطیلی کشاند.
یک شهربازی در قم تعطیل شد
به گزارش قم نیوز، محمد رضا واعظی‌پور گفت: با عنایت به نزدیکی به تعطیلات نوروزی و شروع فصل بهار و تابستان و با عنایت به آغاز استفاده همشهریان از خدمات شهربازی، طرح نوروزی کنترل استاندارد سازی تجهیزات شهربازی در استان قم آغاز شد.

وی افزود: از ابتدای سالجاری، اطلاع رسانی لازم به کلیه بهره برداران شهربازی‌ها در خصوص لزوم استانداردسازی تجهیزات شهربازی انجام شده است و در این راستا از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری نیز مکاتبات و اطلاع رسانی مجدد انجام و تاکید شده بود استفاده از تجهیزات استاندارد ممنوع است.

مدیرکل استاندارد قم ادامه داد: به منظور نظارت بر وضعیت فعالیت اینگونه واحدها، در قالب طرح ویژه نوروزی، کار بازرسی سرزده از شهربازی‌های استان شروع که در اولین روز از فعالیت یکی از شهربازی‌ها که بدلیل پایان اعتبار پروانه استاندارد آن فاقد مجوز محسوب می‌شد جلوگیری به عمل آمد.

واعظی پور تاکید کرد این طرح تا تعیین تکلیف کلیه تجهیزات غیر استاندارد ادامه خواهد یافت وبه هم استانی‌های عزیز اطمینان خاطر داد در انجام این فعالیت مهم از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

وی از حمایت معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری وفرماندار محترم قم نیز قدردانی نمود.

بازرسي از نمايشگاه بهاره قم

مديركل استاندارد استان قم به همراه كارشناسان استاندارد از نمايشگاه بهاره استان بازديد كردند.

در اين بازديد كه به صورت سرزده انجام شد، محمدرضا واعظي پور به نقش موثر استاندارد در فرهنگ عمومي مصرف اشاره كرد و گفت: اجراي استاندارد به عنوان يك الزام قانوني امنيت رواني را در جامعه پديد مي‌آورد و مصرف كنندگان با ديدن علامت استاندارد بر روي يك كالا اطمينان پيدا مي‌كند كه استفاده از اين كالا ضرري براي او نخواهد داشت.

وي در خصوص كالاهايي كه به صورت صنفي و سنتي توليد مي‌شوند و نحوه نظارت بر‌ آنها گفت: برخي كالاها كه به صورت صنفي و سنتي توليد مي‌شوند و با سلامت و امنيت مردم در ارتباط هستند تحت كنترل اين اداره كل هستند و البته اغلب كالاي صنفي مشمول كنترل اداره كل استاندارد نبوده و فقط از نظر بهداشت مورد بازرسي و نظارت وزارت بهداشت قرار مي‌گيرند.

وی در خصوص طرح كنترل هماهنگ اجراي استاندارد در سطح جامعه گفت: بازرسان اداره استاندارد در طول سال نسبت به خريد نمونه‌هايي از سطح بازار اقدام مي‌كنند كه در نهايت نمونه مورد نظر در آزمايشگاه‌هاي اداره كل و يا آزمايشگاه‌هاي همكار مورد آزمون قرار گرفته و در صورت وجود مغايرت مشمول تذكر و اخطار به واحد توليدي آن فرآورده مي‌شود و در صورتي كه امتيازات منفي واحدها افزايش پيدا كند پروانه آنها تعليق و پس از مدت سه ماه در صورت عدم رسيدگي به مغايرت‌ها ابطال مي‌شود.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchz6ni.23nvqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما