دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : 20905

طرح نوروز اورژانس قم آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از آغاز طرح نوروزی اورژانس قم خبر داد.
طرح نوروز اورژانس قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه با بیان اینکه طرح نوروزی این دانشگاه همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه سال جاری آغاز و تا ساعت ۸ صبح روز ۱۶ فروردین ماه سال ۱۳۹۳ ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: تمام مراکز درمانی و مراکز تشخیصی درمانی سرپایی استان در این ایام در حالت آماده‌باش کامل هستند و نیروهای امدادی، درمانی، عملیاتی، ستادی و تیم‌های بازرسی در روزهای مذکور به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود.

وی از حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی و تامین تجهیزات و لوازم مصرفی مورد نیاز این مراکز در ایام طرح نوروزی خبر داد و افزود: پیش‌بینی داروهای مورد نیاز و آمادگی برای رفع کمبودهای دارویی، تهیه سهمیه‌های دارویی برای بیماران خاص، ارتباط با شرکت‌های پخش دارو برای تامین داروها از جمله اقداماتی است که برای ارائه خدمات بهتر به زائرین و مسافرین نوروزی اندیشیده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به فعال بودن درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری خصوصی به صورت شیفت در تعطیلات سال جدید بیان داشت: با هماهنگی‌های انجام شده علاوه بر داروخانه‌های شبانه روزی فعال، در مناطقی که داروخانه شبانه روزی وجود ندارد و هم چنین مراکز بخش‌های تابعه شامل دستجرد، قنوات، کهک و جعفریه داروخانه‌های روزانه، حتماً به صورت کشیک فعال هستند.

وی با بیان اینکه در طرح نوروزی، ۱۸ پایگاه شهری و ۱۷ پایگاه جاده‌ای اورژانس ۱۱۵، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۰ دستگاه موتورلانس به مردم خدمات ارائه می‌کنند افزود: با انجام این اقدامات به محض تماس با شماره ۱۱۵، در کمترین زمان نیروهای اورژانس ۱۱۵ قم بر بالین مجروحان حوادث و بیماران نیازمند به خدمات فوریت‌های پزشکی حاضر خواهند شد. همچنین برای ارائه خدمات بهتر اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ در محل عوارضی قم – تهران با حضور پزشک مقیم استقرار یافته است.

ایرانی‌خواه از ایجاد ۶ ایستگاه سلامت در سطح محورهای استان خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها در اتوبان قم – تهران و اتوبان قم - کاشان و قم - سلفچگان مستقر شده‌اند. در این ایستگاه‌ها علاوه بر حضور کادر پزشکی، امکانات و تجهیزات درمانی مورد نیاز نیز پیش‌بینی شده است تا نیازی به انتقال مجروحان سرپایی و اعزام آمبولانس به مراکز درمانی سطح شهر در حوادث جزئی نباشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه حجم زائران و مسافران اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز، به‌ویژه زمان سال تحویل بسیار زیاد خواهد بود افزود: به همین منظور علاوه بر آماده‌باش پایگاه‌های مستقر در حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و امکانات خودرویی، چندین دستگاه موتورلانس نیز در اطراف این دو مکان مقدس پیش‌بینی شده است.

وی بیان داشت: از مهمترین اقدامات این دانشگاه در اجرای طرح نوروزی، تشکیل تیم‌ها و اکیپ‌های بازرسی و نظارتی بر خدمات درمانی، دارویی، غذایی و بهداشت محیط به منظور کنترل و کسب اطمینان از ارائه خدمت مطلوب در مراکز درمانی، رعایت نکات بهداشتی توسط مراکز تهیه، عرضه و توزیع مواد غذایی و فرآورده‌های دامی، توزیع مناسب دارو و امنیت بهداشتی رستوران‌ها و هتل‌ها و اماکن عمومی بین راهی است.

ایرانی‌خواه بر اطلاع‌رسانی سریع و ارائه آموزش‌های سودمند به مردم تأکید کرد و گفت: ارسال پیامک‌های آموزشی به زائرین و مسافرین نوروزی، حضور کارشناسان مرکز بهداشت در برنامه‌های صدا و سیمای مرکز قم، نصب ‌بنرهای اطلاع‌رسانی و آموزشی در سطح استان، چاپ و توزیع بروشور راهنمای سلامت نوروزی، سلامتی در سفر و بسته آموزشی حاوی نکات و توصیه‌های غذایی و دارویی در سفر و همچنین اطلاع‌رسانی پیامکی به مسئولان و مدیران استانی از دیگر تمهیداتی است که برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر در این ایام پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcft1d0.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما