جمعه ۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 21009

تحویل سال با توسل به ائمه اطهار در حرم کریمه اهل بیت(س)

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: لحظات سال تحویل در حرم کریمه اهل بیت(س) با زمزمه دعای توسل برگزار می شود و در لحظه تحویل سال تحویل، با توسل به ائمه اطهار، وارد سال جدید می‌شویم.
تحویل سال با توسل به ائمه اطهار در حرم کریمه اهل بیت(س)
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین احمدی، در جمع خبرنگاران و در ستاد تسهیلات نوروزی استان قم، اظهار کرد: یکی از کارهای نو و پر اهمیتی که در ایام نوروز رقم خورده است، شهرک معارفی است که از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۴ فروردین ماه فعالیت می کند.

وی تصریح کرد: این شهرک در چند بخش کودک و نوجوان و بزرگسال ویژه خانم ها و آقایان، افراد با شرکت در مسابقات، مفاهیم معنوی را فرا می گیرند.

حجت الاسلام احمدی خاطر نشان کرد: این مسابقات متنی نیست بلکه با تکاپو و هیجان همراه است و باید مرحله به مرحله آن را طی کنند تا به نتیجه برسند. به عنوان مثال از بازی قدیمی دوز الهام گرفته ایم و احکام حرام، مستحب و واجب را آموزش می دهیم و با استفاده از این بازی با احکام آشنا می شوند.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه در تمامی غرفه های شهرک معارفی یک روحانی کارشناس نیز حضور دارد، عنوان کرد: ویژه برنامه ای برای امشب در نظر گرفته شده است که از بعد از نماز مغرب و عشا آغاز می شود.

تحویل سال با بند آخر دعای توسل همراه است

احمدی افزود: برنامه با قرائت قرآن قاری معروف منصوری آغاز می شود و سپس برنامه تواشیح و سخنرانی حجت الاسلام رفیعی صورت می گیرد و دعای توسل توسط مداح شهیر، میرداماد آغاز می شود و در بند آخر که از ائمه نام برده می شود، تحویل سال صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب به ۸ زبان در حرم مطهر پخش می شود و سپس دعای کمیل قرائت می شود. در ایام نوروز هر روز مسابقاتی در صحن حرم اجرا می شود و جوائزی اهداء می شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) افزود: بخش کودک در این ایام فعال تر است تا کودکان به تفریح خود مشغول شوند و زائران به زیارت بپردازند. نقاشی و آموزش نماز از برنامه های این غرفه هاست.

تورهای حرم گردی برای زائران ایرانی و نشست های تخصصی برای خارجی‌ها

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: تورهای حرم گردی، نشست های تخصصی برای زائران غیر ایرانی با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) و ویژه برنامه هایی برای ایام فاطمیه دوم از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: زمزم معرفت، برنامه دیگری است که هر روز در حرم اجرا می شود و به شکل پرسش و پاسخ حضوری برگزار می شود و سوالات به طور مستقیم توسط کارشناسان پاسخ داده می شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: شب شعر فاطمی از ۵ فروردین تا ۱۴ فروردین، دقایقی را در خدمت برخی از شاعران آیینی هستیم تا اشعار فاطمی خود را در فضای حرم ارائه کنند.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: همه برنامه ها در حرم مطهر حضرت معصومه (س) حول سه محور که شامل بهار و نوروز، سبک زندگی فاطمی و تبیین شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) در حال اجراست.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) عنوان کرد: مشاوره و پاسخ گویی ارتقاء یافته است و طلابی برای پاسخ گویی در صحن ها مستقر می شوند و جایگاه ها افزایش می یابد. این فعالیت ها در ساعات شلوغی بیشتر انجام می شود تا بهره وری بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcb9gb5.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما