سه شنبه ۸ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 2115
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

قیام امام حسین(ع) اسلام تقلبی امویان را رسوا کرد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: با قیام امام حسین(ع) اسلام تقلبی امویان رسوا و اسلام اصیل به جامعه معرفی شد.
قیام امام حسین(ع) اسلام تقلبی امویان را رسوا کرد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی انصاری ‌بویراحمدی امروز ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: قیام و حماسه امام حسین(ع) از برجسته‌ترین و باعظمت‌ترین موضوعات تاریخ بشری است.

وی خاطرنشان کرد: حماسه‌ حسینی را می‌توان نجات‌دهنده و احیاکننده اسلام بنامیم و این امام بزرگوار با قیام خود رونق و تاثیر دوباره به اسلام بخشید.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی ادامه داد: اسلام که رنگ و بوی اموی گرفته بود دارای تاثیر سازنده، انسان‌ساز و حیات‌بخش نبود و در ظاهر اسلامی و در باطن ضد اسلام بود.

وی با اشاره به دستاوردهای قیام و نهضت حسینی گفت: با قیام امام حسین(ع) اسلام تقلبی امویان رسوا و اسلام اصیل به جامعه معرفی شد و غفلت‌ها را از جامعه زدود و آموزه‌های الهی اسلام در عمل مسلمانان قرار گرفت.

انصاری ‌بویراحمدی خاطرنشان کرد: با قیام امام حسین(ع) اندیشه‌های صحیح و بدون ‌انحراف به طور مجدد ترویج پیدا کرد بنابراین قیامی با این عظمت باید یاد و خاطره‌اش زنده نگاه داشته شود.

وی تاکید کرد: لازم است همه مسلمانان با همه وجود نسبت به امام حسین(ع) ادای احترام و سپاسگزاری داشته باشند که بهترین راه دستیابی به آن تکریم شعائر الله به ویژه عزای حسینی است.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی به اهمیت توجه ویژه به عزاداری اباعبدالله الحسین اشاره کرد و افزود: محققان، اندیشمندان و اسلام‌شناسان باید نسبت به سلامت عزاداری امام حسین(ع) دقت و توجه ویژه داشته باشند چراکه علاوه بر دشمنان داخلی اسلام، دشمنان خارجی و ناآگاهان و جاهلان ممکن است تحریفاتی را بر عزای امام حسین تحمیل کنند.

وی عنوان کرد: هر نوع تحریف در عزاداری مانند اعتقادی، موضوعی، معنوی و سیاسی می‌تواند مخرب باشد، بنابراین عزاداری برای امام حسین باید به دور از افراط و تفریط و با توجه کامل به مبانی اعتقادی اسلام و تشیع و با عنایت به مبانی فقهی در کمال سلامت و به دور از هرگونه افراط و تفریط برگزار شود.

انصاری ‌بویراحمدی تاکید کرد: نباید عزاداری‌ها طوری باشد که به دلیل اشتغال به عزاداری و اقامه ماتم حسینی واجبات خود را از دست بدهیم و به عنوان مثال از نماز غافل شویم یا عمل حرامی مرتکب شویم که هیچکدام در پیشگاه الهی بخشیدنی نیست.

وی ادامه داد: باید مراقبت کرد تا روز به روز بر عظمت عزای امام حسین(ع) افزوده شود و آسیب‌شناسی کنیم و با آسیب‌زدایی بر تاثیرات و غنابخشی عزاداری برای امام حسین(ع) بیفزاییم.

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به ارتباط امر به معروف و نهی از منکر با حماسه حسینی گفت: مسئله مهم و اساسی امر به معروف و نهی از منکر رابطه‌ای وسیع و تنگاتنگ با حماسه حسینی دارد و این فریضه یکی از مهم‌ترین فلسفه‌های قیام حسینی بوده است.

وی عنوان کرد: در جامعه‌ای که معروف‌ها فراموش و منکرها حاکم شود بر همه مسلمانان تکلیف است نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در همه موارد اقدامی جدی کنند.

انصاری ‌بویراحمدی با بیان اینکه امام حسین(ع) جان شیرین خود و یارانش را برای امر به معروف و نهی از منکر قرار داد، اظهار کرد: در این دوران و با وضعیت‌های موجود امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی بوده و در هر شرایطی موضوع امر به معروف و نهی از منکر از وظایف مهم مسلمین به شمار می‌آید.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.6nuk49n6m5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما