دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 21206

ایجاد ۱۵ پایگاه پاسخ به سئوالات دینی زائران نوروزی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: ۱۵ پایگاه پاسخ به سئوالات شرعی، اعتقادی، اخلاقی و مشاوره دینی با حضور مبلغان دینی در مکان‌های پرتردد زائران و مسافران نوروزی ایجاد شد.
ایجاد ۱۵ پایگاه پاسخ به سئوالات دینی زائران نوروزی در قم
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به ورود میلیون‌ها زائر و مسافر در ایام تعطیلات نوروزی و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به قم، این ایام را فرصت ارزنده‌ای برای اجرای طرح‌های فرهنگی حوزه دین دانست.

وی مهم‌ترین برنامه اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در این ایام را ایجاد پایگاه‌های پاسخ به سئوالات شرعی، اعتقادی، اخلاقی و مشاوره دینی در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، پارکسوار شمالی، ورودی‌های قم، بوستان‌های شهری و مکان‌های پرتردد زائران و مسافران نوروزی ذکر کرد.

حجت‌الاسلام اسکندری، پاسخ به سئوالات اعتقادی و شرعی، مشاوره دینی و تربیتی، توزیع بسته‌های فرهنگی، تذکر لسانی، آموزش تصحیح قرائت نماز، برگزاری مسابقه فرهنگی و... را از برنامه‌های مبلغان دینی در این پایگاه‌ها بیان کرد.

این طرح فرهنگی که از روزهای پایانی سال ۹۲ آغاز شده تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم که از این پایگاه‌های فرهنگی بازدید کرده است، با ابراز خرسندی از تعامل مسئولان آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) در برپایی غرفه‌های پاسخ به سئوالات دینی، از همکاری نکردن برخی نهادهای شهری در این زمینه به ویژه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده و اجرای طرح‌های فرهنگی حوزه دین از الزامات جامعه اسلامی محسوب می‌شود انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام اسکندری استقبال زائران و مسافران نوروزی از این پایگاه‌ها را نشان دهنده موفقیت این طرح فرهنگی دانست و اظهار کرد: این طرح در سال گذشته نیز با استقبال زائران و مسافران نوروزی همراه بوده است، بنابراین انتظار می‌رفت مسئولان، حمایت بیشتری از اجرای این طرح می‌کردند.

وی با اشاره به نامناسب بودن استقرار این پایگاه‌ها در شرایط نامناسب جوی گفت: این مسئله در بیان شبهات دینی از سوی زائران و مسافران تاثیر منفی دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: فرهنگ و مسائل فرهنگی به ویژه در حوزه دین هیچ‌گاه اولویت اول مدیران و دست اندرکاران جامعه اسلامی نبوده، در حالی که اساس و پایه انقلاب اسلامی مبتنی بر فرهنگ بوده است، بنابراین امیدواریم توجه به مسئله فرهنگ در اولویت نخست دولت کنونی و دولت‌های آینده قرار گیرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaiunu.49n6w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما