يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 21372

کاهش 19 درصدی فوت شدگان تصادفی در محورهای مواصلاتی قم

قم نيوز : قم نيوز: رییس پلیس راه استان قم گفت: در تعطیلات عید نوروز امسال تعداد فوت شدگان در تصادفات محورهای مواصلاتی این استان 19 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.
کاهش 19 درصدی فوت شدگان تصادفی در محورهای مواصلاتی قم
به گزارش قم نيوز، اردشیر جمشیدی راد در خصوص طرح نوروزی گفت:در این طرح که از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۶ فروردین سال جاری به طول انجامید تصادفات منجر به فوت ۱۹ درصد کاهش داشت.

رئیس پلیس راه استان قم افزود: همچنین طبق آمار ثبت شده در این مدت ۹ درصد از تعداد مجروحین نسبت به سال گذشته کاهش داشته و به طور کلی در کل تصادفات نیز شاهد کاهش یک درصدی نسبت به سال ۹۲ در طرح نوروزی بوده ایم.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات و توجه به فرهنگ رانندگی عنوان کرد:به نظر می رشد فرهنگ و دانش رانندگی مردم افزایش یافته است که در تعطیلات نوروزی این مساله به خوبی قابل روئت بود.

جمشیدی راد در ادامه این گفت و گو با ذکر برخی از عوامل در تصادفات خاطرنشان کرد: متاسفانه بیشترین تصادفات شامل واژگونی خودروها می باشد.

وی اظهار داشت: مهم ترین عوامل در واژگونی خودروها شامل سرعت غیر مجاز، بی احتیاطی،خواب آلودگی و عدم توانایی در کنترل خودروها می باشد که در این زمینه رانندگان باید در زمان خستگی از ادامه حرکت اجتناب نمایند و با رعایت قوانین و توجه به مقررات سلامت خود و خانواده را تضمین کنند.

رئیس پلیس راه استان قم سرعت غیر مجاز را یکی از عوامل مهم در تصادفات جاده ای برشمرد و گفت: طبق کارشناسی های انجام شده در ایام نوروز شاهد افزایش ۲۰ درصدی سرعت غیر مجاز از سوی رانندگان بودیم.

وی عنوان کرد: در این مدت سایر تخلقات راهنمایی و رانندگی ۳ درصد کاهش داشت به ویژه ۲۱ درصد کاهش تخلفات در خصوص نبستن کمربند ایمنی داشتیم که نشانگر ارتقای سطح آگاهی مردم از خطرات ناشی از نبستن کمربند است.

جمشیدی راد با اشاره به وجود ترافیک سنگین و نیمه سنگین در محورهای مواصلاتی قم افزود: با اقدامات انجام شده و همراهی و مشارکت مردم با وجود ترافیک های سنگین در محورهای سلفچگان، تهران و اراک در وضعیت مطلوب تری به سر می بردیم.

وی اظهار کرد: یکی از اقدامات پلیس راه در کاهش تخلفات نیز توقیف خودروهای ویژه رانندگان پر مخاطره بود که در این راستا نیز نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش توقیف خودرو داشتیم.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcewx8w.jh8zfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما