يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب : 21382

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در کنفرانس عمان سخنرانی می‌کند

قم نيوز : قم نيوز: رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی نگاه فقهی به اعلامیه جهانی حقوق بشر در کنفرانس بین المللی علوم فقهی عمان سخنرانی می‌کند.
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در کنفرانس عمان سخنرانی می‌کند
به گزارش قم نيوز و به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی برای شرکت در کنفرانس بین المللی علوم فقهی عمان دعوت شده و با موضوع «نگاه فقهی به اعلامیه جهانی حقوق بشر» در این کنفرانس سخنرانی می‌کند.

مفتیان کشورهای مصر، عمان و حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی سخنرانان اصلی این کنفرانس بین‌المللی هستند که با حضور اندیشمندان برجسته جهان اسلام برگزار می‌شود.

در این کنفرانس چهار روزه که از یکشنبه آینده در مسقط برگزار می‌شود، مفاهیم مساوات، مشورت، عدل و حقوق بشر به عنوان مهم‌ترین پایه‌های تاسیس حکومت اسلامی از نظر فقه اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین مشترکات انسانی از دید فقهای برجسته جهان اسلام ابو نصر فارابی، فقیه مذهب شافعی العز بن عبد السلام، فقیه شیعی علامه محمد نائینی، سید قطب ابراهیم از علمای الازهر، و فقهای مذهب اباضی علامه ابن برکه و نور الدین السالمی و علی یحیى معمر و احمد الخلیلی پرداخته می‌شود.

در این کنفرانس که همچنین وزرای اوقاف و روسای مجامع اسلامی و مفتی‌های برجسته کشورهای اسلامی نیز حضور دارند.

بیش از ۶۸ مقاله در این کنفرانس مورد بررسی شرکت کنندگان می گیرد، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مبلغی رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی سخنرانی خود را با عنوان نگاه فقهی به اعلامیه جهانی حقوق بشر به شرکت کنندگان ارائه می‌کند.

این کنفرانس روز چهارشنبه آینده، با صدور بیانیه و ارائه توصیه‌های فقهی به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf0md0.w6dycagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما