چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب : 21512

مجلس برای مقابله با منکر جهانی قانون‌گذاری کند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: مجلس برای مقابله با منکر جهانی قانون‌گذاری کند.
مجلس برای مقابله با منکر جهانی قانون‌گذاری کند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری سه‌شنبه‌شب در مراسم بزرگداشت شهید علی خلیلی شهید راه امر به معروف و نهی از منکر که از سوی مراکز حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار شده بود در سخنانی اظهار کرد: تلاش انبیا در راستای بستر سازی برای تکامل عبادت بوده است و ایشان زمینه را برای امر به معروف و نهی از منکر فراهم می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه کار طاغوت‌ها در مقابل حرکت انبیا قرار داشته است اظهار کرد: طاغوت‌ها منکر را اقامه کرده و اخلاق مادی را ترویج می‌کردند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه نباید در جامعه شاهد این باشیم که منکر معروف شده و معروف منکر شود، تأکید کرد: در شرایط کنونی دنیا ساختارهای اجتماعی علیه معروف بوده و در چنین شرایطی امر به معروف مشکل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب در زمانی به زور چادر از سر زنان بر می‌داشتند و با میخ کلاه شاپو سر مردان می‌گذاشتند اضافه کرد: بعد از گذشت چند سال شرایط به گونه‌ای رقم خورد که فرهنگ حجاب تحقیر شده و بی‌عفتی ارزش شد و دانشجویان در دانشگاه‌ها خجالت می‌کشیدند در مراسم‌های نماز و مناجات شرکت کنند.

میرباقری با اشاره به اینکه نقطه اوج تحقق باطل شکل گیری جریان روشنفکری در غرب است تاکید کرد: در هیچ دوره‌ای به اندازه دوره روشنگری در غرب دین تحقیر نشده و معروف به این اندازه منکر نشده بود.

وی با اشاره به اینکه شرایطی را به وجود آوردند که جوانان مسلمان دارا بودن تفکر اسلام و قرآن را علنی نکنند اظهار داشت: شرایط در دنیای غرب به گونه‌ای است که برای بی‌عفتی و فحشا فضا کاملا امن بوده ولی برای اقامه حق فضا ناامن است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی یادآور شد: امروز شرایط به گونه‌ای شده است که کسی در اروپا حق ندارد علیه همجنس گرایی حرفی بزند و سخنی بگوید و اینکه اجازه نمی‌دهند که ترکیه به اتحادیه اروپا بپیوندد به دلیل این است که در ترکیه هنوز همجنس گرایی قانونی نیست.

وی ادامه داد: در هیچ دورانی در دنیا شاهد این میزان اختلاف فقیر و غنی نیستیم و در هیچ برهه‌ای چنین کشتارهای فرقه‌ای به راه نیفتاده و در سوی مقابل از تروریسم حمایت نشده است.

میرباقری اضافه کرد: کجای تاریخ جلوی چشم کودک چهار ساله مادر و پدرش را سر می‌برند و هیچ کس حرفی نمی‌زند ولی اگر کسی در فتنه‌ای کشته شود امپراتوری رسانه‌ای غرب آن را در بوق و کرنا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید با تفکر نظام مادی و مدرنیته بجنگیم بیان کرد: باید در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... سنگرهای خود را در دل آنها ایجاد کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه وقتی معروف به منکر تبدیل شود اظهار کرد: در این فضا وقتی جوانی در برابر منکر فاحش اقدام به اقامه معروف می‌کند مورد ضرب و جرح قرار می‌گیرد.

وی ضرورت دفاع از جبهه اسلام را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اگر در جبهه اسلام بتوانیم در عرصه بیرونی صیانت لازم را داشته باشیم در عرصه داخلی نیز می‌توانیم برنامه ریزی کرده و ساختارهای قانونی لازم را فراهم کنیم.

میرباقری خاطرنشان کرد: انتظار ما از مجلس این است که طرح متناسب با منکر جهانی، جریان تحجر، سکولاریسم و تکفیر را قانون گذاری کرده و زمینه را برای ارتکاب معروف و جلوگیری از ارتکاب منکر فراهم کنیم.

وی بیان داشت: در دوران کنونی تنها معروفی که به وقوع پیوسته انقلاب اسلامی ایران است و ایران اسلامی فضا را برای اخلاق مادی ناامن کرده است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: اگر بخواهیم در امر به معروف موفق شویم باید شبکه‌ای از آمران تشکیل شود و نباید در جامعه ما مدل پوشش، خوراک، الگوی تغذیه و مسکن ما برگرفته از غرب باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaumnu.49n6615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما