چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : 21521

کتاب «انقلاب اسلامی جهشی در تحولات سیاسی تاریخ» منتشر می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از انتشار چاپ چهارم کتاب «انقلاب اسلامی جهشی در تحولات سیاسی تاریخ» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «انقلاب اسلامی جهشی در تحولات سیاسی تاریخ» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به کتاب انقلاب اسلامی جهشی در تحولات سیاسی تاریخ اظهار کرد: این کتاب به طور طبیعی در زمینه منشأ انقلاب اسلامی و رفع برخی اختناق‌ها از آثار و پیامدهای عظیم انقلاب اسلامی تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این کتاب مباحثی در زمینه منشأ پیدایش حکومت‌ها و نقش انگیزه‌های برتری‌طلبانه در تشکیل حکومت‌ها مطرح شده است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: منشأ پیدایش انواع حکومت‌ها، انگیزه‌های کسب قدرت،‌ پیامدهای به قدرت رسیدن جاه‌طلبان و کاسته شدن از نقش قدرت در نظریه‌های جدید از مباحث دیگری است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

وی با اشاره به مطرح شدن مبحث فرآیند شکل‌گیری تحولات اجتماعی گفت: نظریاتی درباره ماهیت تحولات اجتماعی و نگرش مکاتب الهی به تفسیر تاریخ در این کتاب تبیین شده است.

روحانی عوامل شکل‌گیری تحولات اجتماعی، جایگاه عقل و وحی در شناخت حق و باطل، برتری‌طلبی عامل اصلی تخلف از اوامر انبیا و اراده انسان مهم‌ترین عامل در تحولات اجتماعی را از مباحث دیگر این کتاب ذکر کرد.

وی بعثت انبیا، ماهیت و ویژگی‌های حرکت انبیای الهی، ویژگی‌های حرکت انبیا، بعد معنوی مهم‌ترین بعد حرکت انبیا، ‌پرهیز از فردگرایی، تلاش انبیا برای بهره گیری از کل منابع و نیروها، هدفدار بودن جهان و نقش حرکت انبیا در تامین اهداف انسان‌ها از مباحث دیگر مطرح شده در این کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: ترسیم خط مشی کلی انبیا در حرکت الهی خود، هدف از آفرینش انسان و همسو بودن حرکت انبیا با این هدف و لزوم وجود اختیار در کسب کمالات معنوی نیز در فصلی از این کتاب مطرح شده است.

وی یادآور شد: آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی از موضوعات دیگر است که علامه در پیش فرض بحث آسیب‌شناسی، ماهیت واقعی انقلاب اسلامی و خطرهای تهدیدکننده نظام اسلامی را مطرح کرده است.

روحانی عنوان داشت: نقش نخبگان در انحراف یا هدایت جامعه، حکومت اسلامی در مقایسه با حکومت‌های دیگر جهان، آسیب‌های بیرونی انقلاب اسلامی و راهکارهای مقابله با آن، دخالت‌های نظامی و دسیسه‌های دشمن، راهکارهای کلی دشمن درباره انقلاب اسلامی و روش مقابله در این بخش آمده است.

وی تصریح کرد: نقش امدادهای غیبی در پیروزی مسلمانان، ‌عوامل کسب پیروزی در میدان جنگ، جایگاه و نقش وحدت در پیروزی مسلمانان، منشأ پیدایش اختلاف در جامعه و راه‌های جلوگیری از آن، آسیب‌های نهادهای اجتماعی و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی و وظایف قشرهای مردم به عنوان موضوع اصلی از مباحث دیگر مطرح شده در این کتاب است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت: انقلاب چه فوایدی برای مردم داشته است، چیستی ماهیت انقلاب اسلامی و بن‌مایه شکل‌گیری انقلاب و انقلاب اسلامی با چه آرمانی به ثمر نشست از جمله سوالاتی است که در این کتاب به آنها پاسخ داده شده است.

کتاب «انقلاب اسلامی جهشی در تحولات سیاسی تاریخ» اثری از علامه مصباح‌یزدی است که چاپ چهارم آن با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در شمارگان هزار عدد به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در آینده‌ای نزدیک منتشر می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdca6mnu.49n6u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما