قم نيوز : قم نیوز: اعضای کاروان زائران صلح سوریه با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب از بخش‌های مختلف این دانشگاه در قم بازدید کردند.
بازدید اعضای کاروان زائران صلح سوریه از دانشگاه ادیان و مذاهب در قم
به گزارش قم نیوز و به نقل از مرکز اطلاع رسانی دانشگاه ادیان و مذاهب، اعضای این کاروان که نخستین هیئت خارجی بازدید کننده از دانشگاه در سال جدید بودندبا حجت الاسلام و المسلمین نواب رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب در این دیدار اقدام این کاروان را در تشکیل این تجمع در راه تلاش برای برقراری صلح و همزیستی میان ادیان جهان ستود و اظهار کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب نیز بر مبنای صلح میان ادیان برپا شده است.

وی افزود: هدف از تاسیس این مرکز تربیت نیروهایی است که متخصص در ادیان باشند و برای برقراری صلح و همزیستی مسالمت آمیز میان ادیان فعالیت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب با اشاره به حوادث و اتفاقات تلخ سوریه گفت: این دانشگاه بنا شده تا به نوعی جلوی همین افراط‌گری‌ها و کشتار‌ها گرفته شود.

وی افزود: البته این راه راهی طولانی و دشوار است و این مرکز تنها سمبل و نمادی از حرکت علمی در این مسیر است و این کار همیاری همه دولت‌ها و ملت‌های جهان را می‌طلبد و گروه‌هایی مانند شما می‌توانید در این راه بسیار موثر باشید.

اعضای این کاروان پس از دیدار و گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین نواب از سایر بخش‌های دانشگاه نظیر کتابخانه تخصصی نیز بازدید کردند.

کاروان زائران صلح سوریه از فعالان سیاسی و حقوقی کشورهای ایرلند شمالی، هندوستان، لبنان، پاکستان، آلمان، استرالیا، سوریه و کانادا تشکیل شده است.

کاروان زائران صلح سوریه روز دوشنبه برای شرکت در همایش «ادیان علیه تکفیر» وارد قم شدند و علاوه بر آن با آیت الله جوادی آملی و نیز برخی خانواده‌های سوری مقیم قم دیدار کردند.

این کاروان برای انتقال پیام صلح، کمک‌های انسانی و هم چنین کمک‌های دارویی ایران را به مقصد دمشق ترک کردند.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcf1td0.w6dy1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما