شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 21691

۳۶۰ نفر در دوره‌های حفظ قرآن قم موفق به اخذ گواهینامه شدند

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دارالقرآن الکریم قم گفت: در سال ۹۲ حفظ قرآن کریم مورد توجه مردم قرار گرفت و ۳۶۰ نفر در وره‌های حفظ قرآن کریم شرکت کردند.
۳۶۰ نفر در دوره‌های حفظ قرآن قم موفق به اخذ گواهینامه شدند
به گزارش قم نیوز، حجتالاسلام والمسلمین سیدجواد عظیمی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دارالقرآن کریم در سال ۹۲ و برنامه ریزی برای فعالیت‌های ۹۳، اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۲ حول سه محور برگزار برگزار شد که شامل آموزش‌های عمومی در زمینه قرائت، حفظ جز ۲۹ و حفظ مفاهیم در غالب ۲۰۰ کلاس و با میانگین هر کلاس ۲۰ نفر برگزار شد.

مسئول دارالقرآن الکریم قم با اشاره به آمار شرکت کنندگان در کلاس‌های حفظ قرآن، افزود: در کلاس‌های قرائت، مفاهیم و حفظ جز ۳۰ تعداد شرکت کننده‌ها ۴۱۰۰ نفر بوده است.

رئیس مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم قم با شاره به فعالیت‌های انجام شده در در زمینه آموزش قرائت تخصصی دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم در زمینه تربیت معلم، تصریح کرد: روخوانی و تجوید قرآن کریم در ۱۶ دوره برگزار شد که در هر کلاس به طور متوسط ۲۵ نفر شرکت داشتند.

وی با اشاره به آمار شرکت کننده‌های در این طرح، تاکید کرد: در پایان دوره‌ای که ۳۶۰ شرکت کننده داشت، به قبول شدگان این دوره‌ها گواهی تربیت معلم اعطا شد، البته این افراد در موسسات و مراکزی که نیاز بود مشغول به کار شدند.

حجتالاسلام والمسلمین عظیمی با بیان وضعیت شغلی افرادی که مدرک تربیت معلم قرآنی را اخذ کرده‌اند، عنوان کرد: برخی از دارندگان مدرک تربیت معلم دوره‌های قرآن کریم خانه‌های قرآنی تاسیس کردند و در موسسات مورد نیاز نیز مشغول تدریس علوم قرآنی هستند.

مسئول دارالقرآن الکریم قم با بیان تعداد شرکت کنندگان در کلاس‌های حفظ قرآن، گفت: برای برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم در حفظ سه ساله نیز بیشتر از ۵۰ نفر شرکت کننده حاضر شدند.

رئیس مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم قم با اشاره به برگزاری کلاس‌های تفسیر، بیان کرد: کلاس‌های تفسیر با کمک ائمه جماعات در بیش از ۵۰ مسجد در شهر قم برگزار شد و موضوع کلاس‌ها ولایت فقیه، امر به معروف و نهی از منکر و اهل بیت (ع) با انتخاب سوره‌های مشخحص از قبیل سوره محمد (ص)، سوره انسان برگزار شد.

وی با اشاره به شرکت کنندگان طرح حفظ قرآن، گفت: به ۲۷۰ نفر شرکت کننده در آزمون حافظان قرآنکه در رشته‌های حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل شرکت کرده بودند، گواهی نامه پایان دوره حفظ قرآن، اعطا شد.

حجتالاسلام والمسلمین عظیمی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی-ترویجی سال ۹۲، گفت: برنامه‌های تبلیغی ترویجی شامل، برگزاری محفل‌های انس با قرآنکه شامل ۲۰ برنامه در سال از جمله محفل انس با قرآن در بیت امام خمینی (ره) برگزار شد.

مسئول دارالقرآن الکریم قم در ماه مبارک رمضان و دهه فجر نیز با همکاری دفتر امور روستایی استان این مسابقات در مناطق روستایی برگزار شد.

رئیس مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم قم با اشاره به تاسیس موسسات قرآنی، عنوان کرد: با تاسیس ده موسسه قرآنی در سال ۹۲ کار نظارت بر کلاس‌های قرآنی بیشتر شده است و تاسیس ۱۱۴ خانه قرآنی شهری و روستایی نیز یکی دیگر از فعالیت‌های قرآنی در سال ۹۲ بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های سال ۹۳ دارالقرآن کریم، خاطرنشان کرد: برای سال ۹۳ نیز سعی بر این است که برنامه‌های سال ۹۲ را با کیفیتی بالا‌تر ادامه دهیم و حتی از سال ۹۲ پیشرفت بیشتری داشته باشیم، البته امیدوارم که در این زمینه از نظر اعتبارات نیز تامین شویم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcizqar.t1az32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما