يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 21736
معاون آموزش و پرورش قم:

بیش از ۵ هزار قمی در کلاس‌های نهضت سواد آموزی شرکت می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: در حدود ۵ هزار نفر در طرح سواد آموزی شرکت کرده‌اند که ۴۵۰ مربی به این افراد آموزش داده‌اند و ۵۸۹ کلاس آموزش و پرورش به این طرح اختصاص پیدا کرده است .
بیش از ۵ هزار قمی در کلاس‌های نهضت سواد آموزی شرکت می‌کنند
به گزارش قم نیوز، جلسه تبیین سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های سال ۹۳ نهضت سواد آموزی صبح امروز در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش ناحیه دو با حضور معاونت نهضت سواد آموزی قم، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا با اشاره به توفیق خدمت رسانی به مردم و سواد آموزان اظهار کرد: امیدواریم در سمت‌ها و عناوینی که در حال خدمت رسانی به مردم هستیم و در آن حضور داریم در سال عزم ملی و مدیریت جهادی بتوانیم به بهترین نحوه خدمت کنیم.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم افزود: نهضت سواد آموزی طبق سخنان رهبر معظم انقلاب باید با یک مدیریت جهادی عمل کندو از همین رو باید تلاش‌های فراوانی در این مسیر صورت گیرد.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قم و تاکید ایشان بر خدمت رسانی و توجه ویژه به مناطق محروم عنوان کرد: با توجه به سفر مقام معظم رهبری به قم و تاکید ایشان به مناطق محروم که خود ایشان نیز نگاه ویژه‌ای به این مناطق داشتند از همین رو سعی شد که این جلسه در یکی از نقاط محروم برگزار شود.

حجت الاسلام قاسمی نیا خاطر نشان کرد: نخستین بند سواد آموزی ریشه کن کردن بی‌سوادی در جامعه است و طبق تاکید مقام معظم رهبری باید بسیجی برای ریشه کن کردن بی‌سوادی در جامعه عمل شود که با همت مدیران و مسئولان هیچگونه مانعی برای آموزش بی‌سوادان وجود ندارد و تمامی تلاش مسئولان و مدیران بر ریشه کن کردن بی‌سوادی است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با اشاره به برنامه‌های انجام شده در سال ۹۲ عنوان کرد: در حدود پنج هزار نفر در طرح سواد آموزی شرکت کرده‌اند که ۴۵۰ مربی به این افراد آموزش داده‌اند و ۵۸۹ کلاس آموزش و پرورش به این طرح اختصاص پیدا کرده است که یک هزار و ۷۰۰ ساعت به افراد بی‌سواد آموزش داده شده و از همین رو برای آموزش بهتر لوح‌های فشرده‌ای در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ستاد راهبردی سواد آموزی با ریاست استاندار در پایان سال ۹۲ تشکیل شد که سعی در مشارکت دستگاه‌های مختلف در طرح سواد آموزی داشته است که باید این گونه جلسات برای به صفر رساندن آمار بی‌سوادی در جامعه افزایش پیدا کند که در این مسیر افراد ۱۰ تا ۴۹ سال مد نظر سازمان نهضت سواد آموزی قرار گرفته‌اند.

حجت الاسلام قاسمی نیا با اشاره به اینکه باید در مدرسه یک کلاس نهضت سواد آموزی داشته باشد اظهار کرد: در هر مدرسه باید یک کلاس نهضت سواد آموزی وجود داشته باشد و در این راستا سعی شده تا والدین بی‌سواد شناسایی بشوند که با همت خانواده‌ها مدیران مدارس افراد بی‌سواد در جامعه دیده نشوند.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdciqyar.t1azp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما