دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 22187

تخت‌‌های بیمارستان‌های استان قم ۷۸ درصد افزایش داشته است

قم نيوز : قم نیوز: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم گفت: در سال گذشته تخت‌های استان قم بیش از ۷۸ درصد رشد داشته است و این موضوع نشانه عملکرد مدیریت استان قم است.
تخت‌‌های بیمارستان‌های استان قم ۷۸ درصد افزایش داشته است
به گزارش قم نیوز، محمد علی محمدی ظهر امروز در نشست خبری که در مدیریت تامین اجتماعی استان قم برگزار شد با اشاره به اینکه مشکلات بسیار زیادی در این ۲ سالی که من مجموعه را برعهده گرفته‌ام وجود دارد تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم با پاسخگویی به اهالی رسانه بتوانیم برنامه ریزی بهتری را برای سال آینده داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سازمان تامین اجتماعی در استان‌ها به دو قسمت تقسیم می‌شود تصریح کرد: مدیریت بیمه و مدیریت درمان به صورت کاملا جدا از یکدیگر فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند.

علی محمدی با اشاره به اینکه استان قم در سال‌های اخیر در حوزه قرارداد‌ها پیشرو بوده است خاطر نشان کرد: افزایش بودجه بسیار خوبی در این سال‌ها انجام شده است و امیدواریم توانسته باشیم دسترسی به طررف‌های قرارداد را سهل کنیم.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم گفت: ۲ پلی کلینیک در قم وجود داشت که با تعداد بیمه شدگان اصلا هم خوانی نداشت و ما توانایی ارائه خدمات خوب به مردم قم را نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه با ۷۹۸ قرارداد با مراکز خیریه و بیمارستان‌های خصوصی استان قم بسته شده است افزود: این حرکت رو به شتاب است و امروز به راحتی می‌توانیم در مورد عملکرد این مجموعه‌ها نقد داشته باشیم.

علی محمدی گفت: امیدواریم کمیت و کیفیت خدمات درمانی در استان قم افزایش پیدا کند و این افزایش سبب رضایتمندی بیشتر مردم شود.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه در این زمینه باید منویات مقام معظم رهبری نیز مد نظر قرار بگیرد تصریح کرد: در حوزه سلامت باید رویکرد بسیار مثبتی در پیش گرفته شود.

علی محمدی با اشاره به اینکه دریافت منابع مالی به صورت درمان و غیر درمان وجود ندارد خاطر نشان کرد: این موضوع ارتباطی با تیم درمانی ندارد و این دو مجموعه به صورت کاملا جدا است.

علی محمدی با اشاره به اینکه بیمارستان امام رضا مدتی است که وارد چرخه درمانی استان قم شده است خاطر نشان کرد: راه دسترسی به این بیمارستان بسیار سخت است و این در حالی است که در همین مدت بیش از ۱۰۰ نفر مراجعه کننده و ۴۰۰ هزار بستری و ۸۰۰ مورد زایمان داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تجهیز اتاق‌های عمل از اولویت‌های مدیریت تامین استان قم است افزود: امیدواریم در کنار این موضوع بتوانیم نیروهای بسیار مناسبی را به کار بگیریم و در این مدت ما با ضریب ۸۶ درصدی افزایش تخت‌های استان در سال گذشته روبه رو هستیم.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم با اشاره به اینکه درمان غیر مستقیم بیش از ۳۷ درصد رشد داشته است تصریح کرد: این موضوع در مورد درمان مسقیم بیش از ۱۰۰ درصد است و این موضوع نشان دهنده برنامه ریزی استان قم است که برای اولین بار بودجه در فروردین ماه ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه ۶۵۰ هزار بیمه شده در استان قم وجود دارد خاطر نشان کرد: در استان قم ۱۱۵۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد و در این میان ۷۹۸ مرکز طرف قرار داد در سال گذشته بسته شده است که این موضوع نشان دهنده عملکرد مثبت مدیریت درمان استان قم است.

علی محمدی عملکرد بخش جراحی را بالای ۸۰ درصد دانست و افزود: میزان مرگ و میر در دنیا ۸/۵ هزار است که این رقم در استان قم بسیار پایین است.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم گفت: باید از زحمات دانشگاه علوم پزشکی استان قم برای در اختیار قرار دادن نیروهای متخصص بسیار تشکر کرد زیرا ما در تمامی روز‌ها پزشکان متخصص داریم و این کمبود در استان به صورت کامل برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه استراتژی‌ترین بیمارستان کشور بیمارستان امام رضا (ع) است تصریح کرد: این بیمارستان نیازهای بسیار زیادی را از جمله تلفن، برق و غیره داشت که با کمک خداوند تمامی این مشکلات حل شد اما مهم‌ترین مشکلی که هنوز نیز وجود دارد راه دسترسی به بیمارستان امام رضا است.

علی محمدی ۲ مورد تصادف شدید را در همین مدت کوتاه برای رسیدن به بیمارستان امام رضا (ع) داشته‌ایم خاطر نشان کرد: امیدوارم شهرداری قم در این زمینه تمهیدات لازم را انجام دهد تا دسترسی مردم به این بیمارستان سهل و آسان شود.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم گفت: دولت باید کمک‌های مالی خود را به این مجموعه تزریق کند زیرا اگر بخواهیم ارائه خدمت مناسب را به مردم داشته باشیم باید منابع مالی را به صورت مناسب تامین کنیم.

علی محمدی یکی از اولویت‌های اصلی دولت را حوزه سلامت دانست و افزود: برای نخستین بار دولت قسمتی از مابه تفاوت‌های دارو‌ها را به سازمان‌های بیمه گر پرداخت کرد و این یک رویکرد مناسب در حوزه سلامت کشور است.

وی خاطر نشان کرد: ما در استان بیش از ۵ میلیون مراجعه مردم را به حوزه‌های تامین اجتماعی استان قم را داشته‌ایم و در این زمینه باید بتوانیم بیمارهای صعب العلاج را نیز به بهترین شکل ممکن حل کنیم زیرا مشکلات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد.

مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی باید درمان را به کشورهای دیگر صادر کنیم و این یکی از رویکردهای اصلی در برنامه‌های پنجم توسعه در حوزه درمان است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjave8.uqe8ozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما