دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 22199

سالن ورزشی حضرت ابوالفضل (ع) در قم افتتاح شد

قم نيوز : قم نیوز: سالن ورزشی چند منظوره حضرت ابوالفضل (ع) در قم در مراسمی با حضور مدیر کل ورزش و جوانان قم افتتاح شد.
سالن ورزشی حضرت ابوالفضل (ع) در قم افتتاح شد
به گزارش قم نیوز، مراسم افتتاح سالن ورزشی چندمنظوره حضرت ابوالفضل (ع) در منطقه شاهزاده ابراهیم قم و با حضور عباس جهان بینی مدیر کل ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان ورزشی و محلی برگزار شد.

این سالن سرپوشیده با اعتبار ۱۴ میلیارد ریالی از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۹ به قم ساخته شده است و هدف از ساخت آن، توسعه فضاهای ورزشی در منطقه مذکور به ویژه گسترش ورزش بانوان در این منطقه است.

این سالن در زمینی به مساحت ۱۱۷۰ متر مربع ساخته شده و در حالی مورد افتتاح قرار گرفته است که کلنگ احداث آن مرداد ماه سال ۹۲ بر زمین خورده بود.

سالن حضرت ابوالفضل (ع) دومین سالن ورزشی در منطقه شاهزاده ابراهیم محسوب می‌شود چنان که پیش از این و در سال ۸۹، سالن ورزشی انقلاب در خیابان کشاورز جنوبی قم راه اندازی شد اما نیاز به توسعه فضاهای ورزشی همواره در این منطقه از قم محسوس بود.

در فاز دوم این طرح نیز احداث یک باب سالن ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی نیز پیش بینی شده است در حالی که هزینه خرید زمین این پروژه از محل اعتبارات ردیف دفتر مقام معظم رهبری و احداث طرح از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

اداره کل ورزش و جوانان قم بر اساس سیاست‌های اخیر خود، به طور معمول سالن‌های ورزشی دولتی مربوط به خود را به هیئت‌های ورزشی واگذار می‌کند تا از این طریق علاوه بر تامین فضای تمرینی و مسابقاتی هیئت‌های مختلف ورزشی، امکان درآمدزایی را به هیئت‌ها می‌دهد.

به جز چند سالن یا اماکن ورزشی با موقعیت ویژه همچون سالن ۲۰۰۰ نفری شهید حیدریان یا مجموعه ورزشی هفت تیر که برای درآمدزایی اداره کل ورزش و جوانان در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته، بیشتر سالن‌های ورزشی قم که زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان قم فعالیت می‌کنند، در اختیار هیئت‌های ورزشی مختلف قم هستند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccosqi.2bqio8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما