سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۲
کد مطلب : 22280
منبع : خبرگزاری حوزه
رئیس جامعة المصطفی العالمیه:

ایران حامی اصلی صلح در خاورمیانه است

قم نيوز : قم نیوز:رئیس جامعة المصطفی العالمیه گفت: ملت ایران، خط مشی فرهنگی و صلح جویانه را در بین تمامی کشورهای جهان دنبال می کند و منادی این پیام برای مردم جهان در منطقه خاورمیانه است.
ایران حامی اصلی صلح در خاورمیانه است
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، در نشستی با سفیر ونزوئلا در ایران که در جامعة المصطفی(ص) قم برگزار شد، با اشاره به این که ما از توسعه روابط با آمریکای لاتین استقبال می کنیم، اظهار کرد: اعتقاد دارم منطقه آمریکای لاتین در آینده، در معادلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

رئیس جامعة المصطفی(ص) با اشاره به اشتراکات کشور ایران و ونزوئلاء، افزود: ونزوئلا کشوری پیشگام در منطقه آمریکای لاتین است و امیدواریم این پیشگامی ادامه یابد و این کشور بتواند هرچه بیشتر در معادلات جهانی ایفای نقش کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این مطلب که ایران می تواند الگوی مناسبی برای دیگر کشورها باشد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با وجود تحریم های ظالمانه دنیای استکبار، پیشرفت های خیره کننده ای داشته است.

وی در تشریح مدل الگویی ایران، گفت: در الگویی که از انقلاب اسلامی ایران برآمده، بر مقوله فرهنگ و اولویت آن در همه شاخصه های رشد و توسعه تاکید می شود، بر همین اساس ما مسائل فرهنگی، معنوی و دینی را برای بشر مهم دانسته و معتقدیم اگر معنویت درست تبیین شود، صلح و پیشرفت همه جهان را فرا می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی همچنین با اشاره به شاخصه های رشد در ایران قبل و بعد از انقلاب، تصریح کرد: ایران بعد از انقلاب در بسیاری از شاخص ها روند رو به رشدی داشته است؛ به نحوی که در تولید علم ما در منطقه اول یا دوم هستیم و در رشد تعداد مقاله در منطقه اول هستیم. همچنین تعداد دانشگاه ها قبل انقلاب کمتر از ۵۰ دانشگاه بوده و امروز بالای ۲ هزار دانشگاه داریم، همچنین در حوزه سلامت نیز میانگین عمر از ۵۰ الی۶۰ سال به ۷۰ الی ۸۰ سال افزایش یافته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر درس آموزی دیگر کشورها از ایرا اسلامی مقاوم، تصریح کرد: می توان با اراده قوی راه درست را پیمود و زیر بار ظلم نرفت.

وی با اشاره به نوع نگاه ایران در عرصه بین الملل، تصریح کرد: نگاه ما بازگشت به ارزش های دینی و معنوی، تفسیر دین به صورت عقلانی و پرهیز از تعصب و افراطی گری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه، گفتگوی فرهنگ ها را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: ملت ایران، خط مشی فرهنگی و صلح جویانه را دنبال می کند و منادی این پیام برای مردم جهان است.

زامبرانو با اشاره به نیاز بشریت به دین، تاکید کرد: ما به دین نیاز داریم و اتفاقات بدی که در جهان می افتد، نشان دهنده وجود گناه در جامعه است؛ البته خداوند بخشنده است و همیشه امید وجود دارد و مسئولیت آنهایی که شناخت دینی دارند، انتقال این شناخت به مردم است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdzx0x.yt0xj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما