شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب : 22388

بهره گیری از ظرفیت‌ها برای تقویت تشکل‌های قرآنی در کشور

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به ساماندهی 6 هزار تشکل قرآنی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌های دارالقرآن کریم در راستای تقویت این تشکل‌ها بهره گرفت.
بهره گیری از ظرفیت‌ها برای تقویت تشکل‌های قرآنی در کشور
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی جمعه‌شب همایش سراسری مدیران و کارشناسان قرآنی کشور که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل عدم موفقیت در برخی امور توجه نکردن به مسئله بهره وری است و به جای اینکه به دنبال ارتقا سطح بهره وری باشیم بیشتر به دنبال افزایش منابع هستیم.

وی با تأکید بر اینکه رشد قابل قبول با بهره گیری صحیح از منابع محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که دستگاه‌های اجرایی کارآمدی لازم را ندارند این است که نیروی انسانی در آنها متراکم بوده و حضور آنها با وظایف سازمان متناسب نیست.

نایب رئیس مجلس بر ضرورت توجه به مدیریت علمی در موسسات قرآنی تأکید کرد و افزود: نباید در کشور شاهد باشی که مدیریت از علم و دانش دور باشد.

وی تأکید کرد: ریشه بسیاری از مشکلات این است که مدیریت همراه با علم و دانش نبوده و این مسئله تبعات خود را به دنبال دارد.

ابوترابی با اشاره به اینکه در مراکز دارالقرآن کریم در هر سال ۴۰۰ هزار نفر با مفاهیم قرآنی آشنا می‌شوند تاکید کرد: این اقدام در راستای تحکیم مبانی دینی و اعتلای فرهنگ قرآن در جامعه اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به وظایفی که دارالقرآن کریم بر عهده دارد خاطرنشان کرد: در بخش چاپ قرآن از متن قرآن کریم با بالاترین دقت صیانت شده و به رسالت مهم نظام در پاسداری از کلام وحی توجه جدی صورت می‌گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به ساماندهی شش هزار تشکل قرآنی در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: باید از تمام ظرفیت‌های دارالقرآن کریم در راستای تقویت این تشکل‌ها بهره گرفت.

وی، ضرورت بهره گیری از تجارب گذشته در توسعه فعالیت‌های قرآنی را مورد توجه قرار داد و متذکز شد: در دولت اسلامی باید مسئولان و مدیران در عقیده و رفتار خود نماد دین باشند.

ابوترابی در پایان با اشاره به اینکه مدیران موسسات قرآنی باید در دارالقرآن‌ها دولت اسلامی را محقق کنند، اذعان داشت: دولت اسلامی مظهر آموزه‌های اسلام در بخش‌های مختلف است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc41qi.2bqi48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما