پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 22594

شهید مطهری مسیر جدیدی را در وادی تبلیغ دین باز کرد

قم نيوز : قم نیوز: معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: شهید مطهری مبلغ دل سوخته‌ای بود که با بیان و قلم خود مسیر جدیدی را در عالم تبلیغ برای طلاب مکتب اهل بیت(ع) باز کرد.
شهید مطهری مسیر جدیدی را در وادی تبلیغ دین باز کرد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی در اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی تبلیغی فرهنگی طوبی که شامگاه چهارشنبه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، خطاب به طلاب و فضلا گفت: شما نگهبانان مرزهای معرفتی و اعتقادی مکتب اهل بیت(ع) هستید و همچون قمر بنی هاشم(ع) پرچم ولایت را در گوشه و کنار این کره خاکی به دست گرفته و با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها در ترویج و تبین معارف و اندیشه‌های مکتب اهل بیت (ع) گام برمی‌دارید.

وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی طوبی از ثمرات یک شجره طیبه است، گفت: شاید آن کسانی که این تشکیلات را بنیان نهادند خود باور نکنند و کفار نیز از این همه پیشرفت به خشم آیند.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ۲۰ هزار فارغ التحصیل و ۴۴ هزار دانش پژوه در ۱۰۰ رشته تحصیلی و ۱۲۷واحد آموزشی و پژوهشی در سراسر جهان که عصاره آن‌ها در این محفل تحت عنوان مبلغان بر‌تر گرد آمده‌اند گفت: شجره طوبی در حالی به بالندگی و رشد خود ادامه می‌دهد و وظیفه تبیین عقلانی معارف اهل بیت(ع) و دفاع منطقی از این معارف را در برابر هجمه‌ها و شبهات به دوش می‌کشد که مجموعه‌های مشابه در سایر نقاط جهان اسلام یا در اختیار مستکبران خود قرار گرفته‌اند و یا وظیفه‌ای چون تفرقه اندازی و اختلاف بین امت اسلامی را در پیش گرفته‌اند.

علما افضل بندگان نزد خداوند هستند

وی با اشاره به اینکه در آستانه ورود به ماه مبارک رجب هستیم که راه سرازیری معنویت و اخلاق و عرفان تلقی می‌شود، تصریح کرد: این ایام، شهادت یک مبلغ دل سوخته‌ای است که با بیان و قلم خود مسیر جدیدی را در عالم تبلیغ برای طلاب مکتب اهل بیت(ع) باز کرد و آن کسی نیست جز استاد شهید مطهری است.

حجت الاسلام قمی اظهار کرد: امام هادی (ع) فرموده‌اند که اگر علما در دوران غیبت نبودند هیچکس باقی نمی‌ماند مگر اینکه از دین خدا منحرف شود و این علما همچون یک ملوان که سکان کشتی را در اختیار دارد قلب شیعیان را در اختیار خودشان می‌گیرند و این‌ها افضل بندگان نزد خداوند هستند لذا از این جهت طلاب و مبلغان دین باید به خود ببالند.

یک مبلغ باید تفکر پویا و آینده نگری را مد نظر داشته باشد

وی با توجه به اینکه این جشنواره با رسالت جهانی برگزار شده است، گفت: اگر بخواهیم آن رسالت جهانی را مورد توجه قرار دهیم علاوه بر شرایط عمومی که یک مبلغ باید دارا باشد از یک تفکر پویا در برابر یک تفکر ایستا نیز باید برخوردار باشد.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود گفت: پیامبر اسلام که از بزرگ‌ترین مبلغان است در مسائل تبلیغی خود هیچ‌گاه ظاهر گرایی را در نظر نمی‌گرفتند و غایت انگاری را در نظر می‌گرفتند که یک مبلغ باید این گونه باشد.

وی خطاب به طلاب اظهار کرد: در تبلیغات خود باید طوری عمل کنید که فرد حق انتخاب داشته باشد و خود انتخاب کند و اجباری در کارتان نباشد همچون جنایت مبلغان لیبرال نو که می‌گویند ما یک ارزش‌های آمریکایی داریم که ارزش‌های جهانی است و باید در سطح جهان منتشر شود حتی با زور و مرگ عده‌ای بی‌گناه، که اسلام هرگز در تبلیغات خود زیر بار این جنایات نمی‌رود.

حجت الاسلام قمی افزود: در رسالت جهانی باید به مسؤلیت خودمان توجه کنیم و هرگز مسؤلیت را به گردن دیگران نیندازیم.

وی به مسئله کل نگری اشاره کرد و ادامه داد: توجه کردن به جوانب مختلف و دغدغه‌ها و پیوست‌های فرهنگی، لازم و ضروری است.

ویژگی یک مبلغ موفق

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: مبلغی موفق است که به مدرسه‌های شیعه سر می‌زند و دانش جویان شیعه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، با آنها رفت و آمد دارد، از اوضاع و احوال آنها آگاه است و آنان را تشویق می‌کند.

موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی به دلیل تشویق‌های مقام معظم رهبری است

وی افزود: اگر ما در جمهوری اسلامی توفیقاتی در عرصه علم، دانش و پژوهش داشتیم یک علت مهم آن تشویق‌هایی بود که یک مبلغ نمونه اسلام یعنی مقام معظم رهبری داشتند.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbasb5.rhb59piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما