يکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 2266
معاون بهره‌برداری سازمان اتوبوسرانی قم:

300 اتوبوس جابجایی عزادارن حسینی را به عهده دارند

قم نيوز : قم نیوز: معاون بهره‌برداری سازمان اتوبوسرانی قم از جابجایی عزادارن حسینی توسط 300 دستگاه اتوبوس حمل و نقل درون شهری خبر داد.
300 اتوبوس جابجایی عزادارن حسینی را به عهده دارند
به گزارش قم نیوز، سعید امراللهی ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت ابا عبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: سازمان اتوبوسرانی تدابیر لازم را برای حمل و نقل عزاداران حسینی در ایام محرم به ویژه عاشورا و تاسوعای حسینی در نظر گرفته است و تمام ناوگان حمل و نقل شهری برای خدمت‌رسانی به مردم تلاش می‌کنند.

وی افزود: تمام اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل شهری‌، بعد از طلوع آفتاب و تا نیمه شب به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون بهره‌برداری سازمان اتوبوسرانی استان قم با اشاره به محدودیت ترافیکی در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی تصریح کرد: به دلیل اعمال محدودیت، ‌حمل و نقل مسافران درون شهری از نقاط اصلی شهر در محدوده ۴۵ متری عماریاسر،‌ خیابان آذر،‌ خیابان شهیدان دل آذر،‌ چهار راه شهدا،‌ پل حجتیه و میدان سعیدی به صورت روان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شام غریبان عاشورای حسینی با شب چهارشنبه و برگزاری مراسم زیارت زائرین مسجد جمکران قم تقارن پیدا می‌کند، ادامه داد: با تقویت ناوگان حمل و نقل شهری در این منطقه مشکل چندانی نخواهیم داشت.

امراللهی با تاکید بر اینکه مشکلی در حمل و نقل مسافران درون شهری و زائرانی که به قم سفر می‌کنند در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی نخواهیم داشت، بیان کرد: در دو سال گذشته، ناوگان حمل و نقل درون شهری با افزایش ۱۰۰ در صدی روبه‌رو شد و اکنون ۳۰۰ اتوبوس در ناوگان حمل و نقل شهری فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: با پیش‌بینی‌ و اندیشیدن تمهیدات لازم برای حمل و نقل شهری، تعداد ۲۰ مینی‌بوس در کنار اتوبوس‌ها به سرویس‌دهی اهتمام دارند.

معاون بهره‌برداری سازمان اتوبوسرانی استان قم از ایجاد سرویس‌های کشیک اتوبوسرانی قم،‌ در ایام محرم به وی‍ژه در عاشورا و تاسوعای حسینی خبر داد و افزود: تعداد ۲۲ دستگاه اتوبوس بعد از اتمام ساعت اداری تا ساعت ۲۳ نیمه شب به خدمت‌رسانی مردم در خطوط اصلی شهر اهتمام دارند.

وی با بیان اینکه مردم می‌توانند بعد از پایان یافتن ساعت اداری در نقاط اصلی بلوار محمد امین،‌ خیابان آذر،‌ خیابان امام خمینی(ره)،‌ خیابان امامزاده ابراهیم،‌ منطقه نیروگاه و خیابان توحید با سرویس ویژه ناوگان حمل و نقل درون شهری همراه شوند، گفت: به دلیل محدود بودن تعداد دستگاه‌های اتوبوس مردم می‌توانند در نقاط اصلی ذکر شده با اتوبوس و ادامه راه را با وسیله نقلیه دیگری بپیمایند.

امراللهی همچنین از ایجاد تمهیدات لازم برای مشکلات ترافیکی در سطح شهر خبر داد و بیان کرد: ظرفیت جابه جایی مردم از معبر رودخانه قمرود به دو برابر رسیده است و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی با اشاره به پایان یافتن تعطیلات و بازگشت مسافران برون شهری به محل سکونت افزود: تعداد هفت دستگاه اسکانیا برای حمل و نقل مسافرین به سمت ترمینال در نظر گرفته شده است که در صورت گزارش بازرسان ناظر این تعداد افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdch.-nit23ni-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما