قم نيوز : قم نیوز:آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه اعتکاف فرصتی مغتنم برای ترویج احکام اسلام و تربیت افراد جامعه است گفت: مسئولان باید زمینه مشارکت همه افراد جامعه در مراسم معنوی اعتکاف را فراهم کنند.
اعتکاف فرصتی مغتنم برای ترویج احکام اسلام و تربیت افراد جامعه است
به گزارش قم نیوز و به نقل از دفتر دفتر سومین جشنواره بین المللی اعتکاف، آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با اعضای شورای مرکز اعتکاف قم و سومین جشنواره بین المللی اعتکاف اظهار کرد: اعتکاف آثار و فواید بسیاری دارد، آثار تربیتی دینی آن معنی دار است و فرصت اعتکاف مثل برکات ماه مبارک رمضان است که باید برای ترویج آن تلاش کرد.

وی با تشکر و قدردانی از تلاش دست اندرکاران امر اعتکاف افزود: باید تلاش هایی که از زمان پیامبر اسلام در ترویج سنت اعتکاف شده است برای مردم ترسیم کرد.

آیت الله صافی با اشاره به اینکه بی شک اعتکاف در جامعه بسیار تاثیر گذار است و باید سعی کنیم این موضوع را در جامعه ترویج دهیم خاطر نشان کرد: فرصت ها را نباید از دست بدهیم و این فرصت ها باید بیداری مردم را به دنبال داشته باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه خلوص نیت شما در این مسیر می تواند راه گشا باشد تصریح کرد: بدانید که توجه امام زمان (عج) در این کارها هست و خداوند متعال بر توفیقاتتان می افزاید.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف باید اسباب تنبه افراد جامعه باشد خاطر نشان کرد: مثل ماه مبارک رمضان که باید آثار و برکات آن را بر جامعه بگذارد، اعتکاف هم باید این طور باشد و اکنون که خط بازها و برخی تلاشهای دشمنان را می بینیم، باید به ترویج اعتکاف بپردازیم تا بدینوسیله اسلام و احکام آن را بهتر معرفی کنیم.

آیت الله صافی گلپایگانی اعتکاف در دانشگاه ها را کار بسیار خوبی دانست و افزود: شما در اعتکاف به بیان مسائل بپردازید و زنان معتکف باید بیشتر از دیگران به حجاب و مسائل آن اهتمام داشته باشند.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا تکیه¬ای، مسئول ستاد مرکزی اعتکاف با ارائه گزارشی اظهار داشت استقبال مردم در نام نویسی از اعتکاف بیش از حد انتظار است و مساجد مستعد محل اعتکاف پاسخ گوی نیاز و استقبال مردم نیست.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciqyar.t1arr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما