يکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 2273
میرباقری عنوان کرد:

عبادت سید الشهداء(ع) در گودی قتلگاه از بزرگترین عبادات عالم است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: عبادت حضرت امام حسین(ع) در روز عاشورا را از بزرگترین عبادات عالم عنوان کرد.
عبادت سید الشهداء(ع) در گودی قتلگاه از بزرگترین عبادات عالم است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سیدمهدی میرباقری در جمع عزادارن مدرسه فیضیه قم گفت: یکی از اعظم عباداتی که در عالم اتفاق افتاده، عبادت سید الشهداء در گودی قتلگاه است. عبادتی که طریق قرب و بندگی همه عالم را رقم زده است. بدون تردید عبادتی به این زیبایی و استثنایی جز در سایه ربوبیت و نصرت خداوند متعال ممکن نیست.

وی افزود: نبی اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س)، هنگامی نسبت به بلاء عاشورا راضی شدند که خداوند متعال در برابر این شهادت، چند چیز از جمله قرار دادن انوار ائمه(ع) در نسل سید الشهدا(ع) را به ایشان عنایت کرد.

استاد حوزه با بیان اینکه شفاء در تربت از دیگر عنایات خدا به امام(ع) است تصریح کرد: بر اساس این بخش از معارف، اگر عاشورا نبود، بستر تنزل انوار ائمه(ع) در عالم مهیا نمی‌شد؛ مشابه این بحث در زیارت صدیقه طاهره (س) نیز آمده است و خداوند متعال حضرت صدیقه طاهره (س) را قبل از اینکه در لباس بشر خلق کند به یک امتحان عظیم که یک گوشه‌اش امتحان به عاشورا است امتحان کرده است.

میرباقری بیان کرد: ایستادگی حضرت صدیقه طاهره باعث شده خداوند متعال ایشان را طریق هدایت همه عوالم به توحید و نبوت و ولایت قرار دهد؛ یعنی حضرت حلقه اتصال همه عوامل به حقیقت نبوت و ولایت است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اظهار کرد: یکی از نصرت های الهی، نسبت به سید الشهداء این است که خداوند متعال نسل ائمه علیهم السلام را به عنوان پاداش عاشورا به ایشان عنایت کرده است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: در روایات یکی از مزدهای عاشورا مورد تأکید بیشتری قرار گرفته و آن این است که خداوند متعال به امام حسین علیه السلام وجود مقدس امام زمان علیه السلام را عنایت فرموده است؛ کسی که وقتی به کعبه تکیه می‌زند می‌فرماید اگر می‌خواهید همه انبیاء و اولیاء گذشته را ببینید بیایید مرا ببینید. همه آن صفات کمال و جمال در این وجود مقدس وجود دارد.

وی اضافه کرد: خداوند وعده فرموده تا به امام حسین علیه السلام دو چیز عنایت کند؛ مزد بندگی سید الشهداء(ع) نقد نقد است و آن، نصرت الهی به ایشان در دو چیز است: اول هلاکت دشمنان و دوم تحقق مأموریت و ولایت حضرت (اظهار دعوت حضرت). اما خدا و اولیائش عجله‌ای ندارند، لذا این اظهار دعوت و هلاکت دشمنان، سیر طولانی طی خواهد کرد که از امام سجاد(ع) شروع شده تا به دست امام زمان(ع) به انجام خواهد رسید.

میرباقری بیان داشت: برخی نگرش های سفیهانه و نسنجیده معتقدند در عصر ظهور، همین تکنولوژی و مناسبات، حاکم است اما مبتنی بر نگاه حاکم بر مباحث گذشته، وجهه غالب این تمدن و بلد خبیثه، چیزی جز تجسد روح اولیاء طاغوت نیست.

وی اضافه کرد: آیا آثار و پیامدهای ظهور و حضور این تمدن در زندگی بشر جز اخلاق مادی و بهره وری هر چه بیشتر از ماده بوده است؟ آیا این تمدن فضایی جز برای تحریک شهوات درست کرده است؟ آیا روح این تمدن چیزی جز مبارزه با توحید و بندگی است آیا سندهای اساسی که سردمداران این تمدن برای اداره بشر و پیشرفت زندگی او نوشته اند؛ نامی از خداوند برده اند؟ آیا اصلاً عدالت و اخلاق و حقوق بدون خداوند متعال قابل تعریف است؟ آیا بدون خداوند متعال سخن گفتن از حق و باطل معنا دارد؟

میرباقری با بیان اینکه معنای سکولاریزم چیزی جز این نیست که می خواهد بی خدایی را در عالم بسط دهد تاکید کرد: البته آشکارا بر این سودای باطل تأکید می کنند. بله، در حوزه خصوصی به عنوان خرده فرهنگ می پذیرند که هر کس خواست می تواند چوب را بپرستد یا خدا را؛ نماز بخواند یا میگساری کند؛ مسجد و بتکده و کنیسه و غیره یکسانند! این معنایش این است که توحید چیزی جز بت پرستی نیست! آیا چنین تمدنی اصلاً اسلامی شدنی است؟! با تکیه بر چه شواهدی برخی مدعی مدرنیته اسلامی در عصر ظهور شده اند؟ آیا این تمدن مگر خالی از اخلاق و ارزشهای مادی است که اخلاق و ارزشهای الهی را در آن بدمیم؟

استاد حوزه علمیه گفت: آنچه حضرت در عصر ظهور دنبال می کند، حذف رگه های پنهانی بت پرستی و ولایت اولیاء طاغوت و مناسک دنیاپرستی است. همان چیزی که تار و پود این تمدن را تشکیل داده است.

وی اضافه کرد: عصر ظهور، عصر امت نبوی است؛ جامعه حول روح نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت طاهرین علیهم السلام است. عصری است که غیب عالم که همان اسرار نبی اکرم است از طریق امام زمان علیه السلام تجلی می کند و همه مناسبات عالم به هم می خورد.

وی تاکید کرد: عصر ظهور مرتبه نشئه دیگری است. این همان «لطلب الاصلاح فی امت جدی» است که در عصر ظهور به دست مبارک امام زمان(ع) محقق خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.ed0iw6d0mgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما