دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب : 22749

تلاش در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، فریضه‌ای الهی است

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) گفت: رسیدگی به مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب نیز یک فریضه الهی است و تحقق آن مانند دیگر فرایض الهی از واجبات است.
تلاش در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، فریضه‌ای الهی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمود رجبی با اشاره به فضائل بیشمار ماه رجب، اظهار کرد: رجب ماه خداوند است و رحمت الهی بر بندگان بی‌اندازه فرستاده می‌شود، بنابراین نباید از عظمت این ماه بزرگ و سرنوشت ساز غافل بود.

قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) با اشاره آیات و روایات تاکید شده درباره ماه رجب، افزود: در روایات تاکید زیادی شده است که اگر کسی را دوست دارید با بشارت دادن حلول ماه رجب او را با خبر کنید تا نسبت به فضیلت این ماه غافل نماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان مقدمه بودن ماه رجب برای ماه رمضان، تصریح کرد: ماه رجب زمینه‌ای است برای رسیدن ماه پر فضیلت شعبان و ماه مبارک رمضان، بنا ابراین با تمرین اعمال نیکو در این ماه خودمان را برای بهره‌مندی از ماه رمضان آماده کنیم.

وی با تاکید به اعمال مهم ماه رجب، عنوان کرد: در این ماه به اعمال مستحبی زیادی برای تقرب به خداوند تاکید شده است که مهم‌ترین آن‌ها توبه و استغفار است که سبب خودسازی و تعالی روح انسان می‌شود.

رسیدگی به امور محرومان سبب خوشبختی انسان‌ها است

آیت الله رجبی با اشاره به توصیه حضرت نوح (ع) به فرزندانش، تاکید کرد: حضرت نوح (ح) به امت و فرزندانش توصیه می‌کرد که توبه و استغفار به درگاه خداوند در صدر اعمالتان قرار دهید، زیرا سبب ازدیاد نسل صالح و ثروت می‌شود که این دو عامل نیز در پیشرفت شما اهمیت دارد.

قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) با بیان محاسن اجتماعی استغفار، گفت: توبه و استغفار به درگاه خداوند سبب می‌شود که انسان در معرض الطاف الهی قرار بگیرد و زمینه رشد اجتماعی و اقتصادی در جامعه نیز به سبب توبه و بازگشت به درگاه الهی فراهم می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اعمال مستحبی این ماه، اظهار کرد: رسیدگی به محرومان جامعه یکی از کارهای مستحبی است که دارای فضیلت بسار زیادی است و به آن نیز تاکید زیادی شده است، زیرا رسیدگی به امور محرومان سبب خوشبختی انسان‌ها است.

آیت الله رجبی با اشاره به تلاش و کوشش برای حفظ کیان انقلاب، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین امور خیری که باید به آن توجه زیادی داشت تلاش برای تقویت حفظ کیان انقلاب است تا در سایه آن امنیت مظلومان محقق شود.

تحقق منویات رهبر معظم انقلاب فریضه‌ای الهی است

قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) با تاکید به رسیدگی به منویات رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: رسیدگی به مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب نیز یک فریضه الهی است و تحقق آن مانند دیگر فرایض الهی از واجبات است.

وی با اشاره به مقابله با استکبار جهانی به عنوان مهم‌ترین عمل خیر، بیان کرد: مقابله با استکبار جهانی نیز یکی از اموری است که باید به آن توجه داشت زیرا سبب پاداش نزد خداوند است چون برای یاری رساندن به محرومان و مخالفت با ظالمان، خداوند وعده داده است.

آیت الله رجبی با اشاره به استقبال از انتقادهای سازنده، عنوان کرد: در این ماه نیز افراد می‌توانند با نقدهای منصفانه‌ای که دارند سبب پیشرفت در جامعه و تحقق آرمان‌های مطلوب جامعه شوند، البته در شیوه انتقاد نیز رعایت کرامت انسانی و انصاف نیز ضروری است.

قائم مقام موسسه امام خمینی (ره) بااشاره به تمرین اعمال نیکو در این ماه خاطرنشان کرد: دراین ماه باید با مداومت بر اعمال نیکو و پسندیده آمادگی لازم رابرای ورود به ماه مبارک رمضان را کسب کرد زیرا شب قدر از شب‌هایی است که شأن و منزلت زیادی دارد و غفلت از آنجایز نیست.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdn50x.yt0xo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما