قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی گفت: امروز شاهد این هستیم که لباس‌های تنگ و پاره در میان جوانان به نوعی کلاس خوانده می‌شود و جوانان مشتاق استفاده از آن هستند که در این زمینه باید مسئولان تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کنند.
نظر آیت‌الله مکارم‌شیرازی نسبت به پوشش لباس در سال احیای فرهنگ اسلامی
به گزارش قم نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه از فقه خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: افراد در مجالس نباید به دنبال بالا نشستن در مجلس باشند زیرا که این نوع رفتار آن‌ها نشان از وجود تکبر در آن‌ها است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: نقطه مقابل تکبر تواضع است که سبب بروز آثار مثبتی مانند همکاری و محبت در افراد می‌شود که از سوی دیگر تواضع نشان‌های زیادی دارد که در سوره لقمان به این آثار اشاره شده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وجود دو نشانه در حدیث امام حسن عسگری (ع) عنوان کرد: برخی از افراد در سلام کردن هم دچار خساست می‌شوند و فکر می‌کنند که باید افراد کوچک‌تر به افراد بزرگ‌تر سلام کنند در حالی که این چنین نیست و این در حالی است که پیامبر اکرم (ص) به کودکان نیز سلام می‌کردند و افراد اهل نیز نباید مقید باشند که مردم به آن‌ها سلام کنند.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطر نشان کرد: فردی بود که زمانی ما رو می‌دید مسیر خود را تغییر می‌داد که ما نیز برای همین موضوع مسیر خود را تغییر می‌دادیم تا در مسیر او قرار گیرم و به او سلام کنیم که پس از مدتی این فرد افکار و عقاید خود را نسبت به ما تغییر داد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه در زمان پیامبر اکرم (ص) مردم به دیوانه‌ای می‌خندیدند عنوان کرد: این فرد به نوعی بیمار است و شما نباید به یک دیوانه بخندید و این رفتار شما پسندیده نیست.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: برخی از افراد از بالا به مردم نگاه می‌کنند و دچار تکبر هستند و راه رفتنشان با تکبر است که این افراد دیوانه هستند و این در حالی است که در اسلام به تواضع در بین مردم بسیار تاکید شده است.

مرجع تقلید جهان تشیع بیان کرد: سلام یک وسیله امر به معروف است که با سلام کردن به افراد سبب رفع تکبر در افراد می‌شوید و این موضوعی است که باید به عنوان اخلاق اسلامی مد نظر قرار بگیرد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به سال فرهنگ عنوان کرد: در سال فرهنگ باید برخی از فرهنگ‌های غلط اصلاح شود که یکی از فرهنگ‌های غلط تغییر لباس برخی از افراد است زیرا که لباس انسان سبب شخصیت سازی افراد می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: متاسفانه در جامعه امروزی برخی از افراد از لباس‌های که نشات گرفته از فرهنگ غرب است استفاده می‌کنند و یا در برخی از موارد از لباس‌های استفاده می‌کنند که پاره و یا رنگ‌های رو رفته دارد استفاده می‌کنند که این نشان دهنده غلبه فرهنگ غرب در جامعه ایرانی است.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطر نشان کرد: جوانان امروز از لباس‌های تنگ استفاده می‌کنند که در آن نمی‌توانند راحت باشند و در مجالس مجبور به دراز کردن پای خود هستند و یا شاهد این هستیم که برخی از لباس‌ها کوتاه است که نیمی از بدن آن‌ها را به نمایش می‌گذارد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه جوانان ایرانی دل‌های پاکی دارند عنوان کرد: جوانان ایرانی دل‌های پاکی دارند اما با توجه به اینکه در مغازه‌های لباس فروشی این مدل لباس وجود دارد مجبور به استفاده از آن‌ها می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید دولت اجازه ورود اینگونه لباس‌ها را به کشور بدهد زیرا که ورود اینگونه لباس‌ها ورود فرهنگ غربی به کشور است.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطر نشان کرد: امروز شاهد این هستیم که لباس‌های تنگ، پاره و رنگ و رفته در میان جوانان به نوعی کلاس خوانده می‌شود و جوانان مشتاق استفاده از آن هستند که باید گفت آیا استفاده از این لباس‌ها نشان دهنده فرهنگ جامعه اسلامی ایرانی است؟

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: نباید توقع بی‌جا برای مردم به وجود آید و این نوع ایجاد توقع در میان مردم درست نیست زیرا که در بسیاری مواقع نمی‌توانیم به توقعات مردم عمل کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره اینکه نباید توقع را بیش از حد بالا برد عنوان کرد: بالا بردن سطح توقع مردم در زمانی که می‌دانیم نمی‌توانیم به آن عمل کنیم سبب نارضایتی به مردم می‌شود.

مرجع تقلید جهان تشیع اظهار کرد: در زمان انتخابات برخی از نمایندگان عنوان می‌کنند که با عضویت در مجلس آب دریایی خلیج فارس را به کویر‌های ایرانی می‌رسانند این یک دروغ است زیرا که شاید در آینده بتوانیم این کار را انجام دهیم اما عملی کردن آن در حال حاضر و در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg779x.ak9xu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما