پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب : 22920
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع):

تکفیری‌ها مهم ترین خطر برای وحدت مسلمانان هستند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه تکفیری‌ها مهم ترین خطر برای وحدت مسلمانان هستند گفت: تکفیری ها در شرایط فعلی دینی جدید را به وجود آورده اند و این موضوع مصداق بارز کفر در دین الهی است.
تکفیری‌ها مهم ترین خطر برای وحدت مسلمانان هستند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی در هفتمین نشست علمی با موضوع بررسی فقهی اندیشه تکفیر که در سالن فقاهت مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه سوالات بسیار زیادی در حوزه تکفیری ها وجود دارد اظهار کرد: کسی که بر مکتب فقهی مسل باشد می داند که ظابطه هایی که در فقه شیعه گفته شده بسیار مستحکم تر از اهل سنت است.

وی با اشاره به اینکه کافر به معنای واقعی کسی است که موضوعی را کتمان کند تصریح کرد: برخی عنوان کرده اند که باید برای کفر نقل و شرع را ملاکک قرار دهیم و در این میان اهل سنت عنوان می کنند که خداوند کافر و مومن را مشخص می کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: فردی که شهادتین را بر زبان آورد حتی در باطن هم به آن عقیده نداشته باشد جان و مالش محترم است و لی این موضوع در مبانی اهل تسنن و ابن تیمیه به درستی عنوان نشده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فر جهودی، انکار کتاب است تصریح کرد: کسی که مومنی را به کفر متهم کند مانند آن است که او را کشته باشد و خودش ملعون است و این در حالی است که تکفیری ها بقیه افراد بشر را کافر خطاب می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ضابطه‌های فقه شیعه برای تعیین حد کفر عنوان کرد: انکار خداوند یا حضرت محمد(ص) مسلماً موجب کفر است ولی در دلایل ابن تیمیه می‌بینیم که حتی فیلسوفان را به دلیل اعتقاد نداشتن به معاد جسمانی کافر و واجب القتل می‌داند.

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: تکفیری ها در شرایط فعلی دینی جدید را به وجود آورده اند و این موضوع مصداق بارز کفر در دین الهی است و بر همین اساس تکفیری‌ها مهم ترین خطر برای وحدت مسلمانان هستند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdce7o8w.jh8wwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما