يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب : 23063

ثبت‌نام سطح 3 مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزشی و پژوهشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن از ثبت‌نام سطح 3 مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن تا 25 اردیبهشت امسال خبر داد.
ثبت‌نام سطح 3 مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسین صادقی با اشاره به تاسیس مرکز آموزش تخصصی تفسیر و علوم قرآن اظهار کرد:‌ این مرکز در سال ۷۰ با تصویب شورای مدیریت تاسیس شد و با پذیرش ۶۰ طلبه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت ترویج بیش از پیش فرهنگ قرآن در حوزه‌های علمیه، پرورش افراد متعهد در زمینه تفسیر و علوم قرآن برای نشر فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی و نیز تامین نیروی انسانی کارآمد برای برنامه‌ریزی و امور اجرایی، ‌آموزشی و پژوهشی در زمینه تفسیر علوم قرآن تشکیل چنین مرکزی ضروری است.

معاون آموزشی و پژوهشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن عنوان داشت:‌ تربیت قرآن‌پژوه در زمینه تفسیر و علوم قرآن، تربیت و پرورش اساتید برای تدریس در حوزه‌های علمیه، پرورش اساتید برای تدریس در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از جمله اهداف این مرکز است.

وی پرورش نیروهای توانمند برای برطرف کردن نیازهای فرهنگی و تبلیغی، پاسخگویی به نیازهای روز افزون جامعه به معارف قرآن و تفسیر، طراحی و برنامه‌ریزی امور قرآنی در مراکز آموزشی و پژوهشی و پرورش نیروهای توانمند برای احراز مسئولیت در موسسات را از اهداف دیگر مرکز ذکر کرد.

صادقی از ثبت‌نام طلاب در سطح سه حوزه این مرکز خبر داد و افزود:‌ قبولی پایه نهم حوزه و دارا بودن مدرک سطح دو حوزه از جمله شرایط در نظر گرفته شده، برای داوطلبان این آزمون است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان شرکت در این آزمون تا ۲۵ اردیبهشت سال جاری فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.hoezeh-qom.com ثبت‌نام کنند.

وی عنوان داشت: طلاب پس از قبولی در آزمون ورودی و مصاحبه پذیرفته می‌شوند و می‌توانند در رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآن به ادامه تحصیل بپردازند.

معاون آموزشی و پژوهشی مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن با بیان اینکه ظرفیت پذیرش مرکز حدود ۶۰ نفر است، گفت: بالغ بر ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر هر سال برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام می‌کنند.

وی یادآور شد: اکنون بالغ بر ۸۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند و تاکنون بالغ بر ۷۰ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdsz0x.yt0s96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما