قم نيوز : قم نیوز: دبیر ستاد تحول در نظام سلامت قم از افزایش 12/5 درصدی مراجعه مردم به مراکز درمانی دولتی پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت در این استان خبر داد.
اجرای طرح تحول نظام سلامت ، مراجعه به مراکز درمانی قم را افزایش داد
به گزارش قم نیوز، ˈمحمد رضا مظفریˈ افزود: آمار ارائه شده مربوط به تعداد افراد بستری در مراکز درمانی دولتی طی چهار روز پس از اجرای طرح است که از شش بیمارستان استان بدست آمده است.

وی یادآور شد: رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی یکی از چارچوب های اصلی طرح تحول نظام سلامت کشور است که بر اساس آن هیچ بیمارستان، مراکز درمانی و زایشگاه دولتی حق دریافت وجه برای زایمان های طبیعی نخواهد داشت.

مظفری ادامه داد: دربند دیگر این طرح، بیماران بستری بیمارستان های دولتی موظف هستند که تنها ۱۰ درصد از هزینه درمانی و بیمارستانی خود را پرداخت کنند و ۹۰ درصد باقی مانده هزینه های درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های بیمه گر پرداخت می شود.

وی یادآور شد: طرح تحول نظام سلامت کشور در راستای سیاست های کلی نظام و تاکید جدی مقام معظم رهبری به مقوله سلامت جامعه و افزایش شاخص های سلامت و بهداشت مردم در بخش های مختلف از سوی دولت یازدهم و وزارت بهداشت به اجرا درآمده است.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfjxd0.w6dmeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما