پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 23286

وظیفه امروز طلاب درس خواندن و تحمل سختی‌هاست

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله علوی گرگانی گفت: شما طلاب باید زحمت بکشید و درس بخوانید و زندگی‌تان سخت بگذرد اما نباید از راهی که می‌روید، نا امید شوید زیرا علمای بزرگ هنگام درس خواندن، وضعیت بسیار سختی داشتند.
وظیفه امروز طلاب درس خواندن و تحمل سختی‌هاست
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی که در دیدار با طلاب حوزه علمیه گلپایگان سخن می‌گفت، اظهار کرد: جامعه بشری همیشه دارای طبقات مختلف است و در قرآن نیز آمده است که ما شما را طبقه بندی کردیم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: کارگران، کشاورزان، معلمان و طبقات دیگر در جامعه قرار گرفته‌اند و وقتی با هم به صورت دسته جمعی قرار می‌گیرند، قدرت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در مقابل دشمنان باید جمع شویم و از اختلاف بپرهیزیم و دشمن را به سزای اعمالش برسانیم اما مصیبت زمانی آغاز می‌شود که اختلاف می‌افتد و به ویژه سلسله جلیله روحانیت که پیشوایان مردم هستند، باید پشت یکدیگر را داشته باشند و در بین خودشان اختلاف نباشد.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به دوستی و احترام بین مرحوم میرداماد و مرحوم شیخ بهایی، خاطرنشان کرد: شاه عباس صفوی، وقتی دوستی بین این دو عالم را دید، خداوند را سجده کرد که در زمان حکومت وی، دو عالم این چنین با یکدیگر رابطه خوبی دارند.

مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: خداوند در قرآن به عالمان می‌گوید چرا این قدر برای مردم حرف می‌زنید اما به آن عمل نمی‌کنید. چنین عالمانی بسیار مورد غضب خداوند هستند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: لباس روحانیت به اندام هر کسی صحیح نیست و باید دقت کرد و معصوم(ع) می‌فرماید عالمی که عمل نکند، مانند سنگی در جلوی چشمه است که نه خودش آب می‌خورد و نه می‌گذارد دیگران آب بخورند.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: شما طلاب باید زحمت بکشید و درس بخوانید و زندگی اتان سخت بگذرد اما نباید از راهی که می‌روید، نا امید شوید زیرا علمای بزرگ هنگام درس خواندن، وضعیت بسیار سختی داشتند تا حدی که یکی از علمای بزرگ می‌گفت وضعیت به حدی سخت بود که امکان رفع گرسنگی فرزند شیرخوارمان را نیز به سختی فراهم می‌کردیم و امام صادق(ع) نیز گفته است که علم در گرسنگی قرار گرفته است.

مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: اگر دنیا را رها کنید، دنیا در مقابل شما زانو می زند زیرا خاصیت دنیا این است که اگر به وی پشت پا بزنی، به سراغ انسان می‌آید.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcaiunu.49nea15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما