شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : 23362

پژوهش‌های انجام شده در حوزه قرآن کافی نیست

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تحقیقات و پژوهش‌های حوزوی و غیر حوزوی در حوزه قرآن کافی نیست و این موضوع باید به صورت جدی بررسی شود.
پژوهش‌های انجام شده در حوزه قرآن کافی نیست
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به اینکه باید علم را از الفاظ جدا کرد تا ارزش واقعی خود را پیدا کند اظهار کرد: باید آیات قرآن به صورت صحیح مورد بررسی قرار بگیرد تا متوجه شویم هر موضوع چه فلسفه ای را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه به در اصلاح و امر به معروف و نهی از منکر سن شرط نیست خاطر نشان کرد: باید به حوزه های علمیه تکیه کرد تا بتوانیم معارف الهی را کسب کنیم زیرا هنوز حق قرآن در حوزه های علمیه و جامعه به درستی ادا نشده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه تبلیغ دین باید از همان سال‌های نخست به طلاب آموزش داده شود تصریح کرد: باید ارزش های بیان شده مربوط به دانش های مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دین یک داروخانه شبانه روزی شناخته می شود خاطر نشانر کرد: دین برای تمامی ساعات انسان برنامه ریز کرده است و باید در این مسیر به همه موضوعاتی که قرآن اشاره کرده است عمل کنیم.

حجت الاسلام قرائتی گفت: یکی از مهمترین پژوهش‌ها و تبلیغاتی که باید صورت بگیرد بررسی چگونگی دعوت افراد تارک الصلوة به نماز است زیرا وضعیت این موضوع در کشور مناسب نیست و برای این موضوع باید برنامه ریزی اساسی انجام شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: قرآن برای کسانی که نماز نمی خوانند نیز توصیه هایی کرده است و باید این موضوعات در جامعه نشر و گسترش پیدا کننند زیرا تمامی راهکار های عملی بشر را قرآن عنوان کرده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf0md0.w6dmvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما