يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : 23438

چینی‌ها از انجام متروی قم انصراف دادند

قم نيوز : قم نیوز: در شصت و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم با بررسی موضوع عدم کمک دولت برای پروژه مترو عنوان شد: چینی‌ها از انجام متروی قم انصراف داده‌ا‌ند.
چینی‌ها از انجام متروی قم انصراف دادند
به گزارش قم نیوز، شصت و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با حضور ۱۹ نفر از اعضای شورا صبح امروز در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.

تصویب ۱۵ لایحه کمیسیون زیر بنائی

مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیر بنائی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به لوایح این کمیسیون اظهار کرد: ۱۵ مورد لایحه از سوی شهرداری به این کمیسیون ارسال شده است که به اتفاق آرا در کمیسیون به تصویب رسیده است.

رئیس کمیسیون امور زیر بنائی شورای اسلامی شهر قم افزود: تنها یک مورد از این لوایح با اکثریت آرا به تصویب رسیده است.

حجت الاسلام سید محمد آتش زر با اشاره به یکی از لوایح که مربوط به سرمایه گذاری بر یکی از زمین‌های شهر است عنوان کرد: در شورای سوم تصمیم بر این گرفته شد که توافقات به صورت ۴۰ درصد سهم شهرداری و ۶۰ درصد سهم شرکت خصوصی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطر نشان کرد: این زمین از نخست مسکونی بوده است اما پس از تصویب باید مشخص شود که این زمین مورد استفاده صنعتی قرار بگیرد یا به صورت مسکونی استفاده شود.

در این میان ۱۸ نفر حاضر در جلسه شورای اسلامی شهر این لوایح را مورد تصویب قرار دادند.

چینی‌ها هم از انجام متروی قم انصراف دادند

سعادت طلب با اشاره به پروژه مترو عنوان کرد: پیش از این لایحه‌ای به کمیسیون برای پروژه مترو از سوی شهرداری ارسال شده بود که برای بررسی‌های بیشتر درباره این پروژه صورت گیرد که در حال حاضر با بررسی‌های انجام شده کمیسیون کمک به این پروژه را مورد تصویب قرار دادند. لایحه کمیسیون امور زیربنایی سال گذشته به کمیسیون ارسال شده بود که در آن به پیمانکار کمک‌های غیر نقدی کردیم و این در حالی است که باید برای اجرائی شدن پروژه‌ها به پیمانکاری که این طرح را قبول می‌کند اعتماد کرد.

شهردار قم تصریح کرد: این پیمانکار در حال حاضر از شهرداری بدهکار است و باید هر چه سریع‌تر این بدهی را پرداخت کرد زیرا با دیر کرد پرداخت بدهی پیمانکار این دیر کرد را محاسبه می‌کند و شهرداری در این میان ضرر می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت TBMدر قم عنوان کرد: در حال حاضر دستگاه TBMدر حال کار است و مرز ۵۰۰ متر حفاری را انجام داده اما سعی ما بر فعالیت سه شیفیت این دستگاه بوده است که هنوز موفق به این امر نشده‌ایم که امیدواریم با کمک به اجرائی شدن این پروژه هر چه سریع‌تر این پروژه اجرائی شود و سعی ما بر فعالیت سه شیفیت دستگاه TBMبوده است که هنوز موفق به این امر نشده‌ایم که امیدواریم با کمک به اجرائی شدن این پروژه هر چه سریع‌تر این پروژه اجرائی شود.

دلبری با اشاره به فایناس پروژه مترو گفت: نخست با یک شرکت چینی وارد مذاکره شدیم که پس از مدتی این شرکت چینی انصراف داد و ما با شرکت دیگری وارد مذاکره شدیم.

شهردار قم با اشاره به اینکه پروژه مترو تنها با منابع مالی شهرداری قابل اجرائی نیست عنوان کرد: اگر دولت برای اجرائی شدن این پروژه به قم کمک نکند این پروژه با بودجه شهرداری قابل اجرائی نیست البته شاید شهرداری با بودجه شهر بتواند پروژه منوریل را راه اندازی کند اما باید دولت برای اجرائی شدن پروژه مترو وارد شود و ما را کمک مالی کند.

حرکت لاک پشتی مترو قم

دلبری با اشاره به فایناس پروژه مترو گفت: نخست با یک شرکت چینی وارد مذاکره شدیم که پس از ورود قرار‌گاه این شرکت چینی انصراف داد و ما با شرکت دیگری وارد مذاکره شدیم.

شهردار قم با اشاره به اینکه پروژه مترو تنها با منابع مالی شهرداری قابل اجرائی نیست عنوان کرد: اگر دولت برای اجرائی شدن این پروژه به قم کمک نکند این پروژه با بودجه شهرداری قابل اجرائی نیست البته شاید شهرداری با بودجه شهر بتواند پروژه منوریل را راه اندازی کند اما باید دولت برای اجرائی شدن پروژه مترو وارد شود و ما را کمک مالی کند.

عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائران شورای اسلامی شهر قم نیز حرکت لاک پشتی اجرائی این پروژه را درست ندانست و حرکت کند این پروژه را مسیری برای اجرائی شدن آن ندانست.

عواطف رستمی نیز دیگر عضو شورا گفت: برای پروژه به این عظمت چرا پیش از این تفکر نشده است و چرا برای اجرائی شدن این پروژه امروز به فکر بود؟

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این باره گفت: پیش از این دولت برای اجرائی شدن پروژه مترو نیمی از بودجه را متقبل می‌شد که در حال حاضر با توجه به تحریم‌های موجود دولت نمی‌تواند به این پروژه کمک کند و ما باید با هم اندیشی یکدیگر کاری کنیم این پروژه اجرائی و پس از آن راه اندازی شود.

کمک شورای شهر به هنرمندان تئاتر

طوبی حجازی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به کمک به یکی از تئاتر‌های فاخر شهر قم اظهار کرد: تئاتری چندی پیش در شهر برگزار شد که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم این تئا‌تر را دیدند که در حال حاضر از سوی ماده ۱۷ درخواست کمک شده است.

شهردار قم درباره تئاتری در شهر قم که درخواست کمک کرده گفت: اعضای این تئا‌تر سعی در نمایش قسمتی از زندگی حضرت فاطمه (س) داشتند که پس از اجرائی تئا‌تر که به صورت رایگان بود شهرداری باید برای کمک به این تئا‌تر در سال فرهنگ کمک کرد.

دلبری بیان کرد: اعضای این تئا‌تر هیچگونه چشم داشت مالی نداشتند و در ایام نوروز در منزل یکی از خیران قمی تمرین می‌کردند و با شوق سعی در هر چه بهتر برگزار شدن این تئا‌تر داشتند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری از روز نخست سعی در کمک به این تئا‌تر داشته است عنوان کرد: پرداخت این گونه هزینه‌ها که مختص اهل بیت (ع) است برای شهرداری هیچ گونه ضرر و زیانی ندارد و بهتر است اعضای شورای شهر کمک به این تئا‌تر را تصویب کنند.

مسگری دیگر عضو شورای اسلامی شهر گفت: کمک ۵۰ میلیون تومانی به این تئا‌تر هیچ گونه مشکلی ندارد زیرا که کار بسیار فاخری بوده است و بهتر است در سال فرهنگ این گونه کمک‌ها انجام شود.

روحانی رئیس کمیسیون نظارتی شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: بهتر است به این تئا‌تر کمک شود و از سوی دیگر اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز باید به این نکته توجه کنند که به صورت احساسی در تصویب لوایح و طرح‌ها تصمیم گیری نکنند.

آتش زر حضور همه اعضای شورای اسلامی شهر قم در نمایش این تئا‌تر را الزامی می‌دانست زیرا که با حضور اعضا در زمان نمایش این تئا‌تر دیگر شاهد بحث‌های مختلف در باره این آن نبودیم.

ذاکریان گفت: آیا در زمان اجرائی این نمایش فردی قول کمک به این تئا‌تر را داده بود و آیا این تئا‌تر به سفارش شهرداری بوده است که اگر شهردار قول کمک به این تئا‌تر را داده است باید شهردار را اندازه ۵۰ میلیون تومان قبول داشت تا این لایحه را تصویب کرد.

پس از اظهار نظر‌های مختلف این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون ارجاع داده شد.

مهمان ویژه شصیت و ششمین جلسه شورای شهر قم، فرجی مدیر کل شرکت گاز استان قم بود که متن سخنان وی را در اینجا بخوانید.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjoxe8.uqettzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما