دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 23464
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

ساخت بیمارستان امجدی تا سال 95 در نیروگاه

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در سفری که اخیرا وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی به قم داشتند طبق قول‌های داده شده تا سال 95 مرکز درمانی امجدی در نیروگاه راه‌‌اندازی خواهد شد.
ساخت بیمارستان امجدی تا سال 95 در نیروگاه
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی‌خواه با اشاره به طرح تحول نظام سلامت در دولت یازدهم گفت: با توجه به پرداخت بیشتر هزینه‌های درمانی توسط دولت اما مردم باید در راستای شعار امسال وزارت بهداشت که به خودمراقبتی اختصاص داده شده بیش از پیش مراقب سلامتی خود باشند تا بیمار نشوند.

وی در ادامه افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته با عملیاتی شدن طرح تحول نظام سلامت بار مراجعات به مراکز مشمول این طرح در استان زیاد شد که البته با همه توان خدمات لازم ارائه شد تا مردم دچار مشکل نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: در سفری که اخیرا وزیر بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی به قم داشتند طبق قول‌های داده شده تا سال ۹۵ مرکز درمانی امجدی در نیروگاه راه‌‌اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: از اول خرداد ماه پزشکانی که مشمول طرح بازآموزی هستند باید در بیمارستان‌های دولتی این طرح را بگذرانند نه در بخش خصوصی مگر اینکه نیروی مازاد بر نیاز مراکز درمانی دولتی باشند که آن هم با صلاحدید معاونت درمان علوم ‌پزشکی باید طرح خود را بگذرانند.

ایرانی‌خواه خاطرنشان کرد: کلیات طرح و لازم الاجرا بودن آن از ۱۵ اردیبهشت به تمام مراکز درمانی ابلاغ شده است و در تعهدات آمده است اگر از این تاریخ به بعد بیش از ۱۰ درصد هزینه‌های درمانی از بیماران گرفته شده به هر میزان که باشد باید به آنها برگردانده شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به مشکلاتی که در بیمارستان کامکار در زمینه ارائه خدمات بوده است، گفت: در بیمارستان کامکار ایراداتی و اشکالاتی در ارائه خدمات بوده است که تا ابتدای خردادماه رفع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به زیرمیزی‌هایی که در صنف پزشکی وجود دارد و با جان مردم بازی می‌کند تصریح کرد: در قدم اول به دنبال ریشه کن کردن این مسئله هستیم اما به دلیل پیچیدگی‌های خاص و فنی که این موضوع دارد کمی زمان‌بر است.

وی به فرهنگ سازی استفاده از داروها اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها وظیفه دارند در این زمینه فرهنگ سازی کنند؛ متاسفانه فرهنگ غلط استفاده خودسر و بدون تجویز پزشک در زمینه داروهایی مانند آنتی بیوتیک‌ و ویتامین‌ها در بین مردم قم وجود دارد.

ایرانی‌خواه در پایان ارائه خدمات دندانپزشکی را دارای ابهاماتی دانست و گفت: هرچند که برای بهداشت عمومی ارائه یکسری از خدمات در این زمینه باید صورت گیرد ولی در کل هنوز ابلاغ خاصی بر ارائه خدمات تخصصی در زمینه دندانپزشکی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci55ar.t1apq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما