سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 23537

وزارت ارشاد و صداوسیما پاسخگوی وضع عفاف و حجاب باشند

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از عملکرد وزارت ارشاد و صدا و سیما در مسئله حجاب، خواستار پاسخگویی این دو نهاد به مردم ولایت‌مدار و انقلابی شد.
وزارت ارشاد و صداوسیما پاسخگوی وضع عفاف و حجاب باشند
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی موسوی‌اصفهانی رسالت روحانیت را درحقیقت تشویق، ترغیب و تبیین زیر بنای فکری جامعه اسلامی برشمرد و گفت: حوزه برای تحقق شعار سال وظیفه سنگینی را از نظر ارائه برنامه مدون و اجرای نقشه راه به عهده دارد.

وی از بی‌تفاوتی برخی متولیان فرهنگی، نسبت به اشاعه فرهنگ بی بندوباری در جامعه اسلامی، برگزاری جشنواره موسیقی، اختلاط زن و مرد در اینگونه مراسم‌ها و جشنواره‌ها و هزینه کردن پول بیت المال برای ترویج ضد ارزش‌ها به جای ارزش‌ها به شدت انتقاد کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بارها نسبت به وضع بدحجابی در دانشگاه‌ها، اشاعه فرهنگ غربی و بی‌بند وباری در جامعه دینی، به مسؤلین امر تذکر داده شد اظهار داشت: متاسفانه برخی مسئولان فرهنگی کشور به جای رسیدگی به این اوضاع، علیه این انتقادها عکس العمل نشان می‌دهند و می‌گویند در اینگونه مباحث روحانیت دخالت نکند.

موسوی اصفهانی با انتقاد از عملکرد وزرات ارشاد و صدا و سیما، خواستار پاسخگویی این دو نهاد به مردم و لایت مدار و انقلابی شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ، دارای دو بُعد ارشادی و اجرایی است خاطرنشان کرد: حوزه تنها در بُعد ارشادی می‌تواند تذکراتی بدهد و اجرای فرهنگ در جامعه از کنترل روحانیت خارج است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برطرف شدن مشکلات فرهنگی جامعه را در تلفیق این دو عرصه به دست حوزه دانست و گفت: منویات رهبری تنها با برگزاری همایش، نشست، بنر و... عملیاتی نمی‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjaie8.uqettzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما