چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب : 23589
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم خبرداد :

افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس قم گفت: در هفته مقاومت و پیروزی کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه قم در روز ۴ خرداد ۱۱ صبح افتتاح می‌شود.
افتتاح کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه قم
به گزارش قم نیوز، سرهنگ احمد حسینی در نسشت خبری با موضوع تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته مقاومت و پیروزی و فتح خرمشهر در قم اظهار کرد: همه ملت‌ها در تاریخ خود و جوامع خود حوادث ملی و مذهبی دارند که آن را گرامی می‌دارند و این در حالی است که هر چه حوادث با ارزش‌های آن‌ها قرابت داشته باشد با ارزش‌تر و مهمتر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با بیان اینکه این حماسه در تاریخ کشور ما از آنجا که دارای ریشه قرآنی است دارای ارزش مضاعفی است، افزود: تاریخ پرافتخار دفاع مقدس همواره بر تارک انقلاب می‌درخشد و ماندگاری حماسه فتح خرمشهر در نتیجه مقاومت مردم در برابر نظام سلطه است.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته مقاومت و پیروزی و فتح خرمشهر با بیان اینکه حماسه بزرگ فتح خرمشهر برای ما سراسر درس است، تصریح کرد: این حماسه تبلور اراده پولادین ملت است که به جهت حضور همه جانبه ملت در کنار نیروهای مسلح به دست آمد.

وی با تاکید براینکه با پیروزی عملیات بیت المقدس سبب شد تا نظام سلطه به رهبری امریکا محاسبات خود را در ادامه جنگ تغییر دهد، گفت: در این تغییر محاسبات رژیم بعث و متحدان او مواضع خود را از موضع تهاجمی به موضع دفاعی تغییر دادند.

حسینی به پیامدهای این عملیات در بعد نظامی، سیاسی و تبلیغاتی اشاره کرد و افزود: در پی این عملیات قطعه وسیعی از خاک کشورمان از دست رژیم بعث آزادسازی شد و بسیاری از شهرهای ما را از دسترس برد توپخانه‌ای دشمن آزاد کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم عملیات بیت المقدس را از بزرگ‌ترین عملیات‌های نظامی جهان عنوان کرد و گفت: این عملیات در بعد تبلیغاتی توان و اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهان کشید از دیگر سو این عملیات تضعیف سیاسی رژیم بعث عراق را نیز نشان داد.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته مقاومت و پیروزی و فتح خرمشهر خاطرنشان کرد: حمایت و همدلی ملت در همه عرصه‌ها، هماهنگی همه نیروهای مسلح در کنار مدیران نظام، روحیه شهادت طلبی و شهامت فرماندهان، رشادت های رزمندگان برنامه ریزی‌های اصولی منجر به این فتح عظیم شد.

وی با اشاره به اینکه اتکال به خدا و اطاعت از ولایت فقیه سبب شد تا این پیروزی ارزشمند به دست بیاید، اظهار کرد: امروزه نیز برای مرتفع شدن مشکلات نیازمند اتحاد و همدلی همه ملت تحت لوای ولایت فقیه هستیم.

حسینی با بیان اینکه فتح خرمشهر ماحصل رهبری مدبرانه و همدلی رزمندگان بود و حمایت همه جانبه مردم در پشتیبانی از این عملیات است، افزود: از همین رو ستاد بزرگداشت هفته مقاومت و پیروزی تشکیل به ریاست معاون استاندار قم تشکیل شد و شامل ۵ کمیته نیروهای مسلح، شاهد و ایثارگر، فرهنگی، پشتیبانی و روابط عمومی است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به اینکه دبیرخانه این ستاد در اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تشکیل شده است، تصریح کرد: هر ادارات و سازمان ها نیز ستاد این مناسبت را در اداره و سازمان خود شکل دادند و در مجموع قریب به ۵۰ برنامه شاخص استانی برنامه ریزی شده است و به مدت یک هفته ادامه دارد.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته مقاومت و پیروزی و فتح خرمشهر اهم برنامه‌های هفته مقاومت و پیروزی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ۱ خرداد تجدید عهد با شهدا و غبارروبی گلزار شهدا در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) و برنامه ویژه در گلزار شهدای سوم خرداد در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: تجمع روحانیون و رزمندگان و ایثارگران که در این عملیات بودند در مدرسه فیضیه با حضور سردار سلامی در روز ۵شنبه نیز از دیگر برنامه‌های این مناسبت است.

حسینی با اشاره به اینکه حضور نیروهای مسلح در نماز عبادی سیاسی جمعه و سخنرانی سردار نقدی قبل از خطبه‌ها بیان کرد: ۵ شنبه ۷ صبح نیز یادواره شهدا با حضور سردار کوثری نماینده مجلس شورای اسلامی در گلزار شهدای خرمشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم به دیگر برنامه‌های این مناسبت اشاره کرد و افزود: یادواره شهدا در گلزار شهدای سوم خرداد با حضور سردار قریشی، رونمایی از کتاب کمال کورسل اولین شهید اروپایی دفاع مقدس، رونمایی از تمبر یادبود شهدای فتح خرمشهر و صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در میدان امام خمینی (ره) قم به عنوان دیگر برنامه‌های هفته مقاومت و ایثار تدوین شده است.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته مقاومت و پیروزی و فتح خرمشهر خاطرنشان کرد: در هفته مقاومت و پیروزی نیز کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در دانشگاه قم ۴ خرداد ۱۱ صبح افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgyn9x.ak9w74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما