پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب : 2388
در تاسوعا و عاشورای حسینی صورت گرفت؛

انجام 883 ماموریت شهری و جاده‌ای توسط اورژانس قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم از انجام 883 ماموریت شهری و جاده‌ای توسط اورژانس قم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.
انجام 883 ماموریت شهری و جاده‌ای توسط اورژانس قم
به گزارش قم نیوز، محمدجواد باقری امروز در سخنانی عملکرد مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم در تاسوعا و عاشورای حسینی را مطلوب ارزیابی کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم در ادامه افزود: ۶۵ مورد استقرار آمبولانس در روزهای گذشته در اطراف حرم مطهر و مسیر دسته‌جات و نیز در محل اجرای برنامه برخی هیئات انجام شد.

باقری گفت: در شامگاه مراسم شام غریبان تعداد دو دستگاه موتور لانس به صورت سیار در اطراف حرم مطهر فعالیت کرده و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در طول ۴۸ ساعت در خیابان شبستان و ارم مستقر بوده و به انجام خدمات درمانی پرداخت.

وی با تشریح کامل فعالیت‌های انجام شده توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم در این ایام تصریح کرد: تعداد ۲ هزار و ۶۲۲ مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ از طرف زائران و شهروندان برقرار شده است که از این تعداد تماس ۸۸۳ مورد منجر به انجام ماموریت شد.

باقری اضافه کرد: ارائه خدمات پزشکی ـ درمانی به ۲۶۴ نفر در پایگاه حرم مطهر که حتی‌المقدور با معاینات مقدماتی توسط پزشک و کادر درمانی کامل مستقر در حرم، از انتقال مراجعین به مراکز درمانی خودداری شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: تنها شش مورد از مراجعه‌کنندگان با توجه به جدی بودن مشکلات به بیمارستان‌های کامکار و گلپایگانی انتقال داده شدند که دو نفر از بیماران منتقل شده (قلبی ـ تنفسی) وضعیت وخیم داشتند.

وی با اشاره به خدمات آمبولانس‌های مستقر در اطراف حرم مطهر گفت: تعداد ۱۹۶ نفر از ارائه خدمات درمانی بهره بردند که از این تعداد ۱۶ نفر (تصادفی، داخلی، قلبی) به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

باقری خاطرنشان کرد: اتوبوس آمبولانس به ۱۲۵ نفر خدمات درمانی ارائه داد که با توجه به امکانات کامل و مجهز پزشکی در اتوبوس هیچ‌ کدام از بیماران به مراکز درمانی منتقل نشدند.

وی به ماموریت‌های انجام شده در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی اشاره و اظهار کرد: از مجموع ماموریت‌های این ایام ۸۵ مورد آن تصادف بوده که ۶۸ مورد مربوط به تصادف شهری و ۱۷ مورد مربوط به تصادف جاده‌ای بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم افزود: این تصادفات در مجموع ۷۲ مجروح داشته که از این تعداد ۴۱ نفر در مراکز درمانی شهید بهشتی، نکویی و گلپایگانی بستری شدند.

باقری عنوان کرد: در این ایام ۴۳ مورد تصادف موتورسوار با ۵۹ مجروح در استان رخ داده است که ۲۲ نفر از مجروحین در مراکز درمانی بستری شدند و ۳۷ نفر نیز توسط پرسنل ۱۱۵ در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.

وی بیان کرد: تعداد ۱۳۵ ماموریت دیگر نیز مربوط به موارد سقوط، مسمومیت با گاز CO ، سوختگی و... بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: پایگاه جمکران در روز عاشورا با توجه به همزمانی با شب چهارشنبه با آمادگی کامل در خدمت عزاداران و همشهریان بود و تعداد ۳۵ نفر مراجعه سرپایی و اعزام دو بیمار به مراکز درمانی از خدمات پرسنل اورژانس ۱۱۵ مستقر در این پایگاه است.

باقری تاکید کرد: اورژانس ۱۱۵ با توجه به رسالت ذاتی خود مکلف است علاوه بر حضور پررنگ در این ایام، در مبادی اصلی شهر، اطراف حرم مطهر و... ‌به منظور کوتاه کردن زمان رسیدن بر بالین مصدومین و سایر نیازمندان به خدمات اورژانس پاسخگوی درخواست‌های معمول شهروندان و مسافران که از طریق تماس با ۱۱۵ طلب استمداد می‌‌کنند نیز باشد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.4qia2bq14la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما