دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 239
مدیر شیلات قم خبر داد:

آموزش طبخ آبزیان در نمایشگاه پاییزه

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل شیلات قم از آموزش رایگان طبخ آبزیان در نمایشگاه پاییزه قم خبر داد.
آموزش طبخ آبزیان در نمایشگاه پاییزه
به گزارش قم نیوز، سيدمحمد طاهری در حاشيه بازديد از نمايشگاه پاييزه قم با تقدير و تشكر از مسئولان برگزاری نمايشگاه و رياست سازمان بازرگانی قم تصريح كرد: امسال ۵% از كل فضای نمايشگاه به بخش آبزيان اختصاص يافته است كه اين امر باعث ترويج فرهنگ مصرف غذای دريايی می شود .

وی با اشاره به واگذاری يك غرفه رايگان برای آموزش طبخ آبزيان در بخش عرضه ماهی از طرف سازمان بازرگانی به شيلات استان قم گفت: اين كلاس ها به مديريت شيلات استان و با همكاری سازمان بازرگانی استان قم در ايام برپايی نمايشگاه از ساعت 19:30  تا ۲۰:۳۰ برگزار می شود و شركت در آن برای عموم آزاد است .

طاهری افزود هدف از برگزاری اين كلاسها را افزايش سرانه مصرفی آبزيان در خانواده های استان عنوان كرد و گفت: تاكنون استقبال خوبی از آن بعمل آمده است.

وی با اشاره به فوايد بی شمار مصرف آبزيان گفت: براي تشويق خانواده ها به مصرف آبزيان در اين كلاسها هر روز به تعدادی از شركت كنندگان جوايزی از طرف شيلات قم اهدا می شود.

مدير كل شيلات قم با بيان اينكه سرانه مصرف ماهی در قم ۶/۴ و بسيار پائين است گفت: بررسی وضعيت مصرف ماهی در قم به يك گروه مشاوره واگذار شده است كه پس از اعلام نتايج بررسی های گروه مشاوران برای ترويج فرهنگ مصرف ماهی برنامه ريزی های مناسب انجام خواهد شد.

طاهری افزود: حضور غرفه های عرضه محصولات دريايی در نمايشگاه پاييزه باعث افزايش اين سرانه خواهد شد و از مسئولين سازمان بازرگانی می خواهيم كه تمهيدات لازم برای حضور عرضه كنندگان آبزيان فراهم نمايند.

وی در پايان با اشاره به افزايش سطح كيفی سازه غرفه های نمايشگاه پاييزه امسال گفت: وجود چنين سازه هايی باعث ايجاد امنيت برای غرفه داران و بازديدكنندگان می شود .

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdchtwnid23nx.ft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما