سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 24043

کاروانˈعاشقان حسینی زائران خمینیˈ اصفهان در قم

قم نيوز : قم نیوز: مسوول کاروان ˈعاشقان حسینی زائران خمینی ˈ اصفهان گفت: برای بیستمین سال متوالی، شاهد حرکت حماسی این کاروان دوی امدادی از اصفهان به سمت حرم مطهر امام راحل هستیم.
کاروانˈعاشقان حسینی زائران خمینیˈ اصفهان در قم
به گزارش قم نیوز، سرهنگ ˈرسول امینیˈ دوشنبه شب در حاشیه دیدار اعضای این کاروان با آیت الله ˈمحمد تقی مصباح یزدیˈ از استادان برجسته حوزه علمیه قم درگفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: کاروان ˈعاشقان حسینی ، زائران خمینیˈ متشکل از ۷۰۰ نفر از دانشجویان و فراگیران مجتمع دانشگاهی حضرت امیر المومنین (ع) از سراسر کشور هستند.

وی گفت: این کاروان روز ۱۰ خرداد ماه جاری از گلستان شهدای اصفهان حرکت خود را شروع کرد و با عبور از شهرهای دُرچه، خمینی شهر، نجف آباد، تیران، کَروَن، خوانسار، گلپایگان، خمین، محلات، دلیجان و قم عصر روز ۱۳ خرداد ماه جاری به حرم مطهر امام خمینی می رسد.

وی با بیان اینکه کاروان فوق همه ساله در آستانه سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حرکت دوی امدادی خود را شروع می کند، گفت: مسافت ۶۰۰ کیلومتری این مسیر به مدت چهار روز پیموده می شود.

امینی؛ تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی و شهیدان، اعلام تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی، بزرگداشت ایام سالگرد ارتحال امام راحل ، زنده نگهداشتن حماسه های جاودان، تمسک به رفتار نبوی و علوی و ارائه نمادی از قدرت، صلابت، نظم، استقامت، اقتدار و توان رزمی افسران جوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از جمله اهداف این کاروان دانست.

وی افزود: افزایش قابلیتهای جسمی و روحی درافسران جوان سپاه، تحکیم و تعمیق پیوند ناگسستنی سپاه با امت حزب الله و شهید پرور، اعلام حضور جدی در تمام صحنه های علمی، فرهنگی و ورزشی و مقابله عملی با تهدیدات نرم و سخت دشمنان ازدیگر اهداف حرکت این کاروان است.

وی درباره برنامه های فرهنگی این کاروان اظهار کرد: در طول مسیر حدود ۴۰ گلزار شهدا توسط اعضای کاروان غبارروبی و عطر افشانی و همچنین با ۴۰ خانواده شهید در شهرهای دلیجان، محلات و قم دیدار شد.

امینی، زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و بازدید از کارگاه ساخت ضریح مطهر امامین عسکریین (ع) را از دیگر برنامه های این کاروان درقم ذکر کرد.

مجتمع دانشگاهی حضرت امیرالمومنین (ع) وابسته به نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc1xqi.2bq008laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما