قم نيوز : قم نیوز: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در قم با بیان این که دغدغه دینی جامعه مورد اهتمام مسئولان باشد.گفت: مصرف حداقلی و تولید فراوان، راه برون رفت از تنگناهای اقتصادی است.
مصرف حداقلی و تولید فراوان، راه برون رفت از تنگناهای اقتصادی است
به گزارش قم نیوز و به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در جمع زائران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزارشد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد اظهار کرد: ۱۵ خرداد در تاریخ ایران از روز های اثرگذار و از ایام الله است.

وی با بیان این که این روز با حضور سرنوشت ساز مرجعیت شیعه در عرصه یکی از مسائل مهم سیاسی و اجتماعی امت اسلامی و حضور ملت ایران در کنار مرجعیت، تولد یافت بیان کرد:۱۵ خرداد نماد پیوند امام و امت وپیوند دین و سیاست و نماد حضور مرجعیت شیعه در نقطه رهبری فکری و سیاسی ملت ایران و امت اسلام است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ۱۵ خرداد را باید با شخصیت امام خمینی(ره) تبیین نمود؛ امام در این روز آغاز حرکتی معنا دار و تعیین کننده سیاسی را در محور ارکان کلیدی رقم زدند که نخستین اصل و ویژگی حرکت امام تبعیت و امتصال امر خداوند بود؛ امام از آغاز نوجوانی تمام توان و اراده خود را معطوف به رسیدن به مقام بندگی کردند تا در این مسیر ذات خداوند باری تعالی را بشناسند و در مقام بندگی حق برآیند.

وی با بیان این که تمام تفکر امام خمینی(ره) متمرکز بر این حقیقت است که خدا را بشناسد و بنده خالص او باشد عنوان کرد: در این عرصه تمامی فرامین، سکوت، رویارویی با استبداد، قبول قطعنامه، هدف قرار دادن نظام سلطه و استکبار جهان همگی در مسیر انجام امر الهی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی افزود: اگر امام در ۱۵ خرداد در برابر شاه می ایستند و قدرت های بزرگ را مورد خطاب قرار می دهد، همگی در راستای گره خودن دین با سیاست است.

وی ویژگی دیگر امام را داشتن نگاه عمیق و جامع به مسئله سیاست بیان کرد و گفت:امام در نگاه سیاسی خود رکن اصلی استبداد و اهرم نظام سلطه که شخص شاه بود را هدف قرار دارد و به چیز دیگری غیر از این فکر نمی کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رکن سوم در تفکر سیاسی امام, هدف قرار دادن نظام سلطه و قدرت های شیطانی و سیاسی بزرگ جهان بود. امام در ۱۵ خرداد ۴۲ در مسجد اعظم قم، شوروی، انگلیس و آمریکا را منفورترین دولت ها در جهان معرفی کرد.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) همواره تأکید داشت که ما رو در روی آمریکا هستیم و این شیطان بزرگ اساس تهدید منافع اسلام و ملت های مسلمان و ملت ایران است، افزود: کمتر سیاست مداری است که اصول حرکت خود را مطرح و تا پایان، بر این مسئله تأکید کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) جریان انقلاب اسلامی را رویارویی با منافع نامشروع نظام سلطه و آمریکا می دانستند و بر این مسئله با عزمی استوار و اراده ای خلل ناپذیر پا فشردند. به گونه ای که در تمامی عرصه ها و حوادث، کم ترین رویکرد سازش از سوی ایشان دیده نشد.

استقرار نظامی اسلامی بر اساس آموزه های اهل بیت (ع)

وی رکن دیگر در حرکت امام(ره) را استقرار نظامی اسلامی بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام و رهبری ولی فقیه معرفی کرد و گفت: کار امام(ره) تنها به فروپاشی نظام شاهنشاهی نبود، چراکه این را آغاز کار می دانستند؛ هدف اصلی این ، استقرار نظام سیاسی مبتنی بر آموزه های دینی و اسلامی بود. امام بر این حقیقت پای فشردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که امام حیات جامعه اسلامی را در نظام سیاسی مبتنی بر اصل رهبری دینی و حضور ولایت فقیه عادل و جامع الشرایط در زمان غیبت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه می دانستند، تصریح کرد: رکن دیگر در تفکر سیاسی امام(ره) مردم هستند.

وی افزد: امام به عنوان شخصیت تربیت یافته در مکتب جعفری؛ در ابتدا تمام تکیه و توجهش به ذات الهی بود و در سایه اعتماد به خداوند, اعتماد به مردم دیندار و مؤمن بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:امام(ره) معتقد بود که با اعتماد به ملت مسلمان که در مکتب روحانیت و در مدرسه مرجعیت تربیت شده و به ساحت مقدس معصومین علیهم السلام عشق می ورزد، می توان در برابر قدرت های شیطانی ایستاد و به نصرت الهی امیدوار بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی یکی از کلیدی ترین ارکان حرکت های سیاسی امام را اعتماد به مردم معرفی کرد و گفت: قبل از نظریه امام هر روشنفکر سیاسی که دنبال کمترین حرکت انقلابی بود، نگاهش به کشورها و دولت های بیگانه بود در حالی که امام این نظریه را باطل و با اتکا به مردم انقلاب را با این عظمت به راه انداختند.

فاصله دین ازسیاست زمان آغاز آسیب پذیری است

وی با بیان این که قوام و حفظ انقلاب نیز در گروی این اصول است، افزود: اگر در اصل پیوستگی دین با سیاست کمترین خللی به وجود آید، نظام محکوم به نابودی خواهد بود. اگر دین از سیاست فاصله گرفت آغاز آسیب نظام قدرتمند اسلامی خواهد بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این که رهبر معظم انقلاب بر ارزش های اسلامی و تحکیم مبانی دینی و پاسداشت فرهنگ قرآن عترت, از این است که در صورت تضعیف این ها، راه برای تضعیف قدرت انقلاب اسلامی ایران هموار خواهد شد.

وی با بیان این که مدیران باید در زندگی فردی و مدیریت و حیات سیاسی خود در پیوند دین و ارزش های اسلامی در سبک زندگی و مدیریت خود پای بفشارند، تصریح کرد: ملت ایران اگر در عرصه سیاسی حضور دارند و در راهپیمایی ها حماسه ۲۲ بهمن ۹۲ را با آن عظمت و شکوه بعد از ۳۵ سال را رقم می زنند، از این جهت است که سیاست را در مسیر دیانت می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی افزود: سیاست مداران اگر به اقتدار ملی فکر می کنند، باید به ارزش های دینی در جامعه بیاندیشند. امر به معروف و نهی از منکر به رسالت دینی بر دوش همه مردم است، باید در جامعه جاری باشد و دغدغه دینی جامعه مورد اهتمام مسئولان باشد.

وی با بیان این که وجود ناهنجاری های اخلاقی به دلیل کم شدن دغدغه های دینی مسئولان در جامعه است, تصریح کرد: جامعه دین دار در اندیشه سلامت دینی جامعه است و مردم این جامعه نسبت به دینداری و حفظ ارزش های دینی دغدغه مند هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر مسئولان دغدغه دین داری مردم را دارند، باید در ابتدا خود دین دار باشند، عنوان کرد: مسئولان باید نسبت به دینداری مردم حساس باشند و به فکر حاکم شدن ارزش های دینی در جامعه باشند.

وی ایستادگی بر اصول و مبانی دینی و انقلاب در برابر استکبار را عامل مهمی در اقتدار ملت معرفی نمود و گفت: حرکت انقلابی ملت ایران نمی تواند به زیاده خواهی استکبار و نظام سلطه بی تفاوت باشد، بی تفاوتی زمینه کاهش اقتدار نظام اسلامی و ملت را فراهم می آورد و سبب آسیب دنیای اسلام و افزایش زیاده خواهی نظام سلطه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی افزود: در دفاع مقدس، تمام دنیا در مقابل ما بودند؛ در عرصه رسیدن به فنآوری هسته ای تحریم های همه جانبه استکبار راه را برای ما بسته بودند ولی با پافشاری بر اصول، ملت ایران متحد تر شد و در مسیر خود موفق گردید.

وی در ادامه با بیان این که حیات جامعه، وابسته به حضور مردم در جامعه است، تصریح کرد: مسئولان باید برای افزایش اعتماد مردم به نظام تلاش نمود تا آنها در صحنه حضور داشته باشند؛ نقش مردم در حیات نظام نقش اساسی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: در این عرصه مردم نقشی محوری دارند؛ ملت ایران باید در عرصه تولید ملی همت بگمارند و با کار و تلاش، کشور را در عرصه های مختلف به استقلال برساند.

مصرف حداقلی و تولید فراوان، راه برون رفت از تنگناها

وی مدیریت مصرف را عامل دیگری در تحقق مطالبه رهبری در ابتدای سال ۹۳ دانست و گفت: مصرف حداقلی و تولید فراوان، راه برون رفت از تنگناهای اقتصادی است. ملتی که روزانه ۶۵۰ میلیون متر مکتب گاز مصرف می کند، نمی توان به قدرت اقتصادی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی تصریح کرد: وجود جوان فعال و چهره های علمی و دانشگاهی ظرفیت بزرگی برای تولید کالاهای مرغوب و با کیفیت ما را فراهم آورده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcg7q9x.ak9tx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما