پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : 24368

جامعه منتظر اخلاق محور حرکت می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: استاد دانشگاه قرآن و حدیث گفت: جامعه ای که اسم خود را منتظر گذاشته و دم از انتظار می زند، باید اخلاق محور حرکت کرده و در ترویج آن بکوشد.
جامعه منتظر اخلاق محور حرکت می‌کند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد هادی مفتح عصر امروز در کمیسیون تخصصی دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در تالار مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد، با ارئه مقاله ای تحت عنوان سبک زندگی مدیران زمینه ساز، اظهار کرد: اخلاق ، اعتقادات و رفتار مدیران و مسئولان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم بر روی شهروندان آن جامعه تاثیرگذار است.

حجت الاسلام مفتح گفت: باید دید که در جامعه منتظر بر اساس آیات و روایات چه ویژگی هایی در نظر گرفته شده و متناسب با همان ویژگی ها مدیران و مسئولان باید با مردم رفتار کنند.

وی با بیان اینکه در روایات داریم کسانی که علاقمندند تا از منتظران ظهور حضرت ولیعصر (عج) باشند باید در رفتار ،کردار و اخلاق خود کوشا باشند، تا نشانه هایی از صفات آن حضرت را در خود داشته باشند افزود: اگر چنین فردی قبل از زمان ظهور از دنیا برود و نتواند زمان ظهور را درک کند همان اجری را خواهد داشت که فردی در زمان ظهور را درک خواهد کرد.

استاد دانشگاه قرآن و حدیث، با بیان اینکه زندگی یاوران امام زمان (عج) بر اساس محاسن اخلاقی ، تقوا و ورع استوار است افزود: در سبک زندگی فردی مدیر زمینه ساز، تقوای مدیر باید بالاتر از تقوای شهروندان باشد چنانچه امام علی (ع) دستوراتی در این زمینه به مالک اشتر ابلاغ می کند.

حجت الاسلام مفتح با بیان اینکه یکی از آفات انسان قدرت طلبی زیاد اوست افزود: اگر انسان در جایی به قدرت برسد و از خود غافل شود منجر به فساد انگیزی خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه ، با اشاره به محاسن اخلاقی مدیر جامعه در نظام اسلامی اظهار کرد: عمل به وظایف محوله، پرهیز از اعمال خارج از اختیار ، همنشینی با مردم ، تواضع در برابر مردم که ولی نعمتان ما به شمار می روند بخشی از ویژگی های مدیران مطلوب در نظام اسلامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند دستور می دهد که باید امانت را به اهلش سپرد افزود: تمامی مفسران و علما معتقدند که منظور از امانت ، تنها امانات مادی نیست بلکه دایره گسترده ای را در بر می گیرد.

حجت الاسلام مفتح گفت: مدیران در جامعه اسلامی باید تجارب کاری خود را به دیگران انتقال دهند و اگر کسی وجود داشت که دارای توانایی های مدیریتی و فردی نسبت به او بود باید فضا را برای ورود آن فرد در عرصه باز کند و مسئولیت را به او بسپارد .

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc41qi.2bq0e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما