دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : 24526

دیدگاه مراجع برای وزارت ارشاد اهمیت خاصی دارد

قم نيوز : قم نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دیدگاه مراجع تقلید و علمای حوزه برای مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهمیت خاصی دارد.
دیدگاه مراجع برای وزارت ارشاد اهمیت خاصی دارد
به گزارش قم نیوز، ˈعلی اصغر کاراندیشˈ روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ˈسید محمد سعیدیˈ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) قم، با اشاره به جایگاه مراجع و علمای حوزه در نزد دولتمردان جمهوری اسلامی تاکید کرد: مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ارتباط هر چه بیشتر با مراجع و علمای حوزه علمیه قم اهتمام دارند.

کاراندیش تاکید کرد: نظرات و پیشنهادات مراجع برای این وزارت خانه مهم است و مسوولان وزارت ارشاد، از رهنمودهای ایشان برای رفع نقایص استفاده می کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، به گستردگی حوزه مسوولیت از یکسو و محدود بودن بودجه این وزارتخانه از سوی دیگر اشاره کرد و گفت: وزارت ارشاد تنها از ۴۰ صدم درصد بودجه کشور برخوردار است.

وی گفت: از همین مبلغ نیز بخشی تخصیص نمی یابد و این مشکل بزرگی در راه انجام وظایف محوله است.

وی به ارقام این تخصیص ها اشاره نکرد.

کاراندیش گفت: برغم کمبود شدید اعتبارات، امیدواریم بتوانیم در ماه های آینده، بودجه هایی را به استان ها تزریق کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در گذشته این اعتبارات بیشتر در تهران صرف می شد اما در دولت یازدهم تلاش می کنیم اعتبارات را به استان ها هدایت کنیم.

معاون وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش جهادی مسوولان فرهنگی وزارت ارشاد و اداره کل ارشاد استان قم برای آماده سازی کامل تالار مرکزی شهر قم، از بهره برداری این طرح تا هفته دولت در سال جاری خبر داد.

وی گفت: به معاونان خود دستورات لازم برای تسریع در کار را داده و امیدواریم با مساعدت استاندار قم این امکان فراهم شود که جشن های هفته دولت را در تالار مرکزی شهر برگزار کنیم.

احداث تالار مرکزی شهر قم از سال ۸۸ در زمینی به مساحت حدود هشت هزار متر مربع با زیربنای ۱۱ هزار مترمربع آغاز شد.

این پروژه دارای دو سالن ۶۵۰ نفره و ۲۲۰ نفره آمفی تئاتر، سالن تمرین تئاتر، سالن اجرای تعزیه است و تاکنون بیش از ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تاکنون حدود ۱۲۰ میلیارد ریال توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پروژه هزینه شده و پیش بینی می شود تا پایان پروژه، ۶۰ میلیارد ریال دیگر نیز هزینه شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفری یک روزه به قم با استاندار و برخی از علما دیدار و گفت و گو کرد و از روند برخی طرح های عمرانی اداره کل ارشاد از جمله تالار مرکزی شهر قم بازدید کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciqwar.t1a5r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما